Ribut Selepas PM Najib Rasmi Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana Port Dickson | ♥Cik Azizah♥

Saturday, July 30, 2011

Ribut Selepas PM Najib Rasmi Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana Port Dickson





PORT DICKSON, 30 Julai -- Sebuah papan tanda tumbang dan menghempap sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan di Batu 4, Port Dickson ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku kira-kira 12 tengahari tadi.


Ribut beserta hujan lebat itu turut menyebabkan beberapa buah kereta yang diletakkan di tepi jalan oleh orang ramai yang hadir untuk menyaksikan Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap oleh beberapa batang pokok yang tumbang.
 








Musa Bulat, 68, menggaru kepala ketika melihat van yang di bawanya untuk menyaksikan Majlis Perbarisan Tamat Latihan anaknya Mohd Ibnu Sofian di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap sebatang pokok yang tumbang ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira 12 tengahari tadi.


Dia yang datang bersama 11 lagi ahli keluarganya terpaksa menunggu adiknya yang akan datang dari kampong di Kampong Paya, Pulai, Johor untuk membawa mereka pulang kerana van yang mereka naiki itu rosak teruk.
 





Sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan di Batu 4, Port Dickson dihempap sebatang pokok yang tumbang ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira 12 tengahari tadi.

Ribut beserta hujan lebat itu turut menyebabkan beberapa buah kenderaan yang diletakkan di tepi jalan oleh orang ramai yang hadir untuk menyaksikan majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap beberapa batang pokok yang tumbang.


sumber Bernama

****************************




pandangan dari keretaku semasa jammed berlaku..


21 doakan kimi jadi anak soleh :):

wan_cikgumuzik said...

perrgghhhh..!! takot kan?? kuasa allah tuu..

saveqmm said...

alhamdulillah,tiada korban nyawa...
xpa kereta boleh claim insuran..ehehe


saya follow sini ..
jemput ke blog saya...
check this out:http://saveq.blogspot.com/2011/07/ashraf-alessa-farhana-meninggal-dunia.html

saiazuan said...

ish, kuat tul angin!!!


syiling 10sen dan israel!!!
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/konspirasi-panas-duit-syiling-siri-ke-3.html

syafiqakarim said...

alahaiii.sayang nyeee huhu.
tak sangka kan nak hujan lebat

Aida Omar said...

MasyaAllah..kuasa tuhan. semoga mereka semua di lindungi oleh Allah..

shida'R said...

subhanaallah~

ArulchelseA said...

fuiiyyoooo...bahaya ni...

Solihahazahar said...

ehh sis ade kee di tmpt kejadian? saye ade waktuu tu. mmg ributtt gile kuat. khemah mcm nk runtuh. semue pakat azan laa time tu. ee ngeri2. tapi pelik kutt, sblum ni tak penah nye hujan mcm tu lepas NAJIB dtg. esh3

Khairil said...

Ini hanya dugaan dari Allah....

Cik Azizah said...

@wancikgumuzik; tulah cikgu. masa tu memang hujan dah di tahan2. last2 lepas je berucap. terus ribut!

@saveqmm; tp kesian tgk hancur je kereta dorang. bencana xleh nak buat ape.

@saiazuan; bukan angin je. ribut topan dah tu.

@syafiqakarim; mmg pon. dah lah pertama kali buat tu. jadi cmni pulak...kesiannya.

@aida omar; Amin... :)

@shida'R; Allahuakbar. bencana alam!

@arulchelsea; dah ribut pon. dasyat. laut pon bergelora.

@solihahazahar; tu la pasal. lepas je dia berucap terus ribut. sis xde time perbarisan tapi masa tu cuaca ok je. lepas je PM mengucap. terus ribut kan. sis nmpk kete musnah,pkok tumbang ms nak g keje.

@khairil; cobaan...

IntaNBerliaN said...

Masyaallah.. teruk jugak ribut ni.. xda yg terkorban kan?

| cik azeya | said...

peh., sadisnye kalau berada dalam keadaan macam ni. tibe tibe tengok kete hancur. T_T

KiKiHanakO said...

wak.. riso saya.. sebabnye adik i pun tamat latihan ATM juag smlm. harap semoga terselamat.//

Terbelog said...

nasin PM selamat

fara ain said...

nasib baek x pg..
huhuhu terkejut gak tgk lam bita ad ribut..
si dia ckp ada sorng mnggal

Cik Azizah said...

intanberlian; takde rasanya. cedera tu biasa lah

cik azeya; mmg. nak2 bila dia kuar je ke kereta nmpk kete musnah..mmg sadis giler..

kikihanako; harap2 selamat..Amin

terbelog; Pm dah tentu selamat. mst dah smpai tmpt dia ms tu. lepas je dia berucap. terus ribut. ade je tak kena tu..

Cik Azizah said...

fara ain: yup..mmg terkejut giler.. hujan petir mmg lain macam. tak sgka smpai jadi mcmni..

zira said...

ada yg 2 org terkorban dlm ribut ni la....lg, khemah pun runtuh n rosak...sy pun ada kat khemah msa 2...

Cik Azizah said...

zira: tu la..ade jugak kematian kan..emm dugaan..

Wyna Nubies said...

As Salam,

ermm~wyna pun ada masa kejadian tuh..
tp,masa ribut...nasib baik duduk dalam dewan..
mmg kecoh la kat luar masa tu,kan??
siapa yg ada kat liar tu mmg pengalaman ngeri la bg dorang..
pd pendapat wyna,Allah s.w.t nak tunjuk sesuatu pada kita..
Abang wyna yg tamat latihan tu pun ckp dia tak sembahyang subuh,sebelum subuh dah masuk padang pastu masjid plak dijadikan cam rumah masing2..kotor giler..tempat nak sembahyang pun xde..Allah Maha Berkuasa,mahluk tiada kuasa...

Cik Azizah said...

wyna nubies: Allah yg berkuasa segalanya. yup mmg ada cerita di sebaliknya. sebab yg pelik area situ je yg ribut. tempat yg berdekatan tak pulak jadi...wallahualam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2011-2013 Reserved to Cik Jijah's Blog's
Design by Azhafizah.Com