Ribut Selepas PM Najib Rasmi Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana Port Dickson





PORT DICKSON, 30 Julai -- Sebuah papan tanda tumbang dan menghempap sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan di Batu 4, Port Dickson ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku kira-kira 12 tengahari tadi.


Ribut beserta hujan lebat itu turut menyebabkan beberapa buah kereta yang diletakkan di tepi jalan oleh orang ramai yang hadir untuk menyaksikan Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap oleh beberapa batang pokok yang tumbang.
 








Musa Bulat, 68, menggaru kepala ketika melihat van yang di bawanya untuk menyaksikan Majlis Perbarisan Tamat Latihan anaknya Mohd Ibnu Sofian di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap sebatang pokok yang tumbang ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira 12 tengahari tadi.


Dia yang datang bersama 11 lagi ahli keluarganya terpaksa menunggu adiknya yang akan datang dari kampong di Kampong Paya, Pulai, Johor untuk membawa mereka pulang kerana van yang mereka naiki itu rosak teruk.
 





Sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan di Batu 4, Port Dickson dihempap sebatang pokok yang tumbang ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira 12 tengahari tadi.

Ribut beserta hujan lebat itu turut menyebabkan beberapa buah kenderaan yang diletakkan di tepi jalan oleh orang ramai yang hadir untuk menyaksikan majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap beberapa batang pokok yang tumbang.


sumber Bernama

****************************




pandangan dari keretaku semasa jammed berlaku..

Previous
Next Post »

21 insan comel komen

Write insan comel komen
7/30/2011 10:59 PM delete

perrgghhhh..!! takot kan?? kuasa allah tuu..

Reply
avatar
saveqmm
AUTHOR
7/30/2011 11:13 PM delete

alhamdulillah,tiada korban nyawa...
xpa kereta boleh claim insuran..ehehe


saya follow sini ..
jemput ke blog saya...
check this out:http://saveq.blogspot.com/2011/07/ashraf-alessa-farhana-meninggal-dunia.html

Reply
avatar
saiazuan
AUTHOR
7/30/2011 11:17 PM delete

ish, kuat tul angin!!!


syiling 10sen dan israel!!!
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/konspirasi-panas-duit-syiling-siri-ke-3.html

Reply
avatar
syafiqakarim
AUTHOR
7/30/2011 11:27 PM delete

alahaiii.sayang nyeee huhu.
tak sangka kan nak hujan lebat

Reply
avatar
Aida Omar
AUTHOR
7/30/2011 11:52 PM delete

MasyaAllah..kuasa tuhan. semoga mereka semua di lindungi oleh Allah..

Reply
avatar
ArulchelseA
AUTHOR
7/31/2011 1:10 AM delete

fuiiyyoooo...bahaya ni...

Reply
avatar
Solihahazahar
AUTHOR
7/31/2011 1:33 AM delete

ehh sis ade kee di tmpt kejadian? saye ade waktuu tu. mmg ributtt gile kuat. khemah mcm nk runtuh. semue pakat azan laa time tu. ee ngeri2. tapi pelik kutt, sblum ni tak penah nye hujan mcm tu lepas NAJIB dtg. esh3

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
7/31/2011 1:42 AM delete

Ini hanya dugaan dari Allah....

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
7/31/2011 2:05 AM delete

@wancikgumuzik; tulah cikgu. masa tu memang hujan dah di tahan2. last2 lepas je berucap. terus ribut!

@saveqmm; tp kesian tgk hancur je kereta dorang. bencana xleh nak buat ape.

@saiazuan; bukan angin je. ribut topan dah tu.

@syafiqakarim; mmg pon. dah lah pertama kali buat tu. jadi cmni pulak...kesiannya.

@aida omar; Amin... :)

@shida'R; Allahuakbar. bencana alam!

@arulchelsea; dah ribut pon. dasyat. laut pon bergelora.

@solihahazahar; tu la pasal. lepas je dia berucap terus ribut. sis xde time perbarisan tapi masa tu cuaca ok je. lepas je PM mengucap. terus ribut kan. sis nmpk kete musnah,pkok tumbang ms nak g keje.

@khairil; cobaan...

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
7/31/2011 8:06 AM delete

Masyaallah.. teruk jugak ribut ni.. xda yg terkorban kan?

Reply
avatar
| cik azeya |
AUTHOR
7/31/2011 8:57 AM delete

peh., sadisnye kalau berada dalam keadaan macam ni. tibe tibe tengok kete hancur. T_T

Reply
avatar
KiKiHanakO
AUTHOR
7/31/2011 9:13 AM delete

wak.. riso saya.. sebabnye adik i pun tamat latihan ATM juag smlm. harap semoga terselamat.//

Reply
avatar
Terbelog
AUTHOR
7/31/2011 10:43 AM delete

nasin PM selamat

Reply
avatar
fara ain
AUTHOR
7/31/2011 3:18 PM delete

nasib baek x pg..
huhuhu terkejut gak tgk lam bita ad ribut..
si dia ckp ada sorng mnggal

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
7/31/2011 3:21 PM delete

intanberlian; takde rasanya. cedera tu biasa lah

cik azeya; mmg. nak2 bila dia kuar je ke kereta nmpk kete musnah..mmg sadis giler..

kikihanako; harap2 selamat..Amin

terbelog; Pm dah tentu selamat. mst dah smpai tmpt dia ms tu. lepas je dia berucap. terus ribut. ade je tak kena tu..

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
7/31/2011 4:01 PM delete

fara ain: yup..mmg terkejut giler.. hujan petir mmg lain macam. tak sgka smpai jadi mcmni..

Reply
avatar
zira
AUTHOR
8/01/2011 10:36 AM delete

ada yg 2 org terkorban dlm ribut ni la....lg, khemah pun runtuh n rosak...sy pun ada kat khemah msa 2...

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/01/2011 6:26 PM delete

zira: tu la..ade jugak kematian kan..emm dugaan..

Reply
avatar
Wyna Nubies
AUTHOR
8/02/2011 2:50 PM delete

As Salam,

ermm~wyna pun ada masa kejadian tuh..
tp,masa ribut...nasib baik duduk dalam dewan..
mmg kecoh la kat luar masa tu,kan??
siapa yg ada kat liar tu mmg pengalaman ngeri la bg dorang..
pd pendapat wyna,Allah s.w.t nak tunjuk sesuatu pada kita..
Abang wyna yg tamat latihan tu pun ckp dia tak sembahyang subuh,sebelum subuh dah masuk padang pastu masjid plak dijadikan cam rumah masing2..kotor giler..tempat nak sembahyang pun xde..Allah Maha Berkuasa,mahluk tiada kuasa...

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/02/2011 4:21 PM delete

wyna nubies: Allah yg berkuasa segalanya. yup mmg ada cerita di sebaliknya. sebab yg pelik area situ je yg ribut. tempat yg berdekatan tak pulak jadi...wallahualam

Reply
avatar