Saturday, July 30, 2011

Ribut Selepas PM Najib Rasmi Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana Port Dickson





PORT DICKSON, 30 Julai -- Sebuah papan tanda tumbang dan menghempap sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan di Batu 4, Port Dickson ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku kira-kira 12 tengahari tadi.


Ribut beserta hujan lebat itu turut menyebabkan beberapa buah kereta yang diletakkan di tepi jalan oleh orang ramai yang hadir untuk menyaksikan Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap oleh beberapa batang pokok yang tumbang.
 








Musa Bulat, 68, menggaru kepala ketika melihat van yang di bawanya untuk menyaksikan Majlis Perbarisan Tamat Latihan anaknya Mohd Ibnu Sofian di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap sebatang pokok yang tumbang ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira 12 tengahari tadi.


Dia yang datang bersama 11 lagi ahli keluarganya terpaksa menunggu adiknya yang akan datang dari kampong di Kampong Paya, Pulai, Johor untuk membawa mereka pulang kerana van yang mereka naiki itu rosak teruk.
 





Sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan di Batu 4, Port Dickson dihempap sebatang pokok yang tumbang ekoran ribut yang melanda secara tiba-tiba dalam kejadian yang berlaku pada kira-kira 12 tengahari tadi.

Ribut beserta hujan lebat itu turut menyebabkan beberapa buah kenderaan yang diletakkan di tepi jalan oleh orang ramai yang hadir untuk menyaksikan majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana yang di adakan di Pusat Latihan Tentera Darat (PUSASDA) rosak teruk kerana dihempap beberapa batang pokok yang tumbang.


sumber Bernama

****************************




pandangan dari keretaku semasa jammed berlaku..


21 comments:

  1. perrgghhhh..!! takot kan?? kuasa allah tuu..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah,tiada korban nyawa...
    xpa kereta boleh claim insuran..ehehe


    saya follow sini ..
    jemput ke blog saya...
    check this out:http://saveq.blogspot.com/2011/07/ashraf-alessa-farhana-meninggal-dunia.html

    ReplyDelete
  3. ish, kuat tul angin!!!


    syiling 10sen dan israel!!!
    http://eleventx.blogspot.com/2011/07/konspirasi-panas-duit-syiling-siri-ke-3.html

    ReplyDelete
  4. alahaiii.sayang nyeee huhu.
    tak sangka kan nak hujan lebat

    ReplyDelete
  5. MasyaAllah..kuasa tuhan. semoga mereka semua di lindungi oleh Allah..

    ReplyDelete
  6. ehh sis ade kee di tmpt kejadian? saye ade waktuu tu. mmg ributtt gile kuat. khemah mcm nk runtuh. semue pakat azan laa time tu. ee ngeri2. tapi pelik kutt, sblum ni tak penah nye hujan mcm tu lepas NAJIB dtg. esh3

    ReplyDelete
  7. Ini hanya dugaan dari Allah....

    ReplyDelete
  8. @wancikgumuzik; tulah cikgu. masa tu memang hujan dah di tahan2. last2 lepas je berucap. terus ribut!

    @saveqmm; tp kesian tgk hancur je kereta dorang. bencana xleh nak buat ape.

    @saiazuan; bukan angin je. ribut topan dah tu.

    @syafiqakarim; mmg pon. dah lah pertama kali buat tu. jadi cmni pulak...kesiannya.

    @aida omar; Amin... :)

    @shida'R; Allahuakbar. bencana alam!

    @arulchelsea; dah ribut pon. dasyat. laut pon bergelora.

    @solihahazahar; tu la pasal. lepas je dia berucap terus ribut. sis xde time perbarisan tapi masa tu cuaca ok je. lepas je PM mengucap. terus ribut kan. sis nmpk kete musnah,pkok tumbang ms nak g keje.

    @khairil; cobaan...

    ReplyDelete
  9. Masyaallah.. teruk jugak ribut ni.. xda yg terkorban kan?

    ReplyDelete
  10. peh., sadisnye kalau berada dalam keadaan macam ni. tibe tibe tengok kete hancur. T_T

    ReplyDelete
  11. wak.. riso saya.. sebabnye adik i pun tamat latihan ATM juag smlm. harap semoga terselamat.//

    ReplyDelete
  12. nasib baek x pg..
    huhuhu terkejut gak tgk lam bita ad ribut..
    si dia ckp ada sorng mnggal

    ReplyDelete
  13. intanberlian; takde rasanya. cedera tu biasa lah

    cik azeya; mmg. nak2 bila dia kuar je ke kereta nmpk kete musnah..mmg sadis giler..

    kikihanako; harap2 selamat..Amin

    terbelog; Pm dah tentu selamat. mst dah smpai tmpt dia ms tu. lepas je dia berucap. terus ribut. ade je tak kena tu..

    ReplyDelete
  14. fara ain: yup..mmg terkejut giler.. hujan petir mmg lain macam. tak sgka smpai jadi mcmni..

    ReplyDelete
  15. ada yg 2 org terkorban dlm ribut ni la....lg, khemah pun runtuh n rosak...sy pun ada kat khemah msa 2...

    ReplyDelete
  16. zira: tu la..ade jugak kematian kan..emm dugaan..

    ReplyDelete
  17. As Salam,

    ermm~wyna pun ada masa kejadian tuh..
    tp,masa ribut...nasib baik duduk dalam dewan..
    mmg kecoh la kat luar masa tu,kan??
    siapa yg ada kat liar tu mmg pengalaman ngeri la bg dorang..
    pd pendapat wyna,Allah s.w.t nak tunjuk sesuatu pada kita..
    Abang wyna yg tamat latihan tu pun ckp dia tak sembahyang subuh,sebelum subuh dah masuk padang pastu masjid plak dijadikan cam rumah masing2..kotor giler..tempat nak sembahyang pun xde..Allah Maha Berkuasa,mahluk tiada kuasa...

    ReplyDelete
  18. wyna nubies: Allah yg berkuasa segalanya. yup mmg ada cerita di sebaliknya. sebab yg pelik area situ je yg ribut. tempat yg berdekatan tak pulak jadi...wallahualam

    ReplyDelete

Assalamualaikum... Hai Blogger Hebat!
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini...
Korang Komen Jijah, Jijah Akan Komen Blog Korang Pula Yer.

Tq

Copyright © ♥Cik Azizah♥ Designed by azhafizah.com