Setiap Wanita itu CANTIK dan MULIA

Allah s.w.t. berfirman: "Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datan...





Allah s.w.t. berfirman:

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya.

""Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.

""Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya.

""Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.

""Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu.

"" Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.

""Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat di mana cinta itu ada."



You Might Also Like

11 insan comel komen

  1. Salam...memang benar tu. Tapi, muliakah seorang wanita jika gagal melayan suami dgn baik, bersama suami hanya ingin menjaga statusnya sbg isteri (takut menjadi janda), menganggap suami setiasa mesti bertanggungjawab ke atas semua perkara, hanya nampak keburukan suami tetapi menutup rapi kesemua perkara baik yg dibuatnya, memperlekeh suami kerana rendah status pendidikannya, mengeluh sana dan sini menyindir suami, kurang memberi senyuman kpd suami tetapi mesra dgn kawan2....???

    Entry terkini Hospital Mahal Layanan Kureng

    ReplyDelete
  2. @abg long;
    kalau perempuan mcm tu tak mulia lah. nak jadi mulia benar2 isteri solehah.yang sentiasa taat pada Allah,Nabi,suami dan ibubapa.


    @khumaera;
    terima kasih kak :)

    ReplyDelete
  3. bestla entri ni . hee . =)

    ReplyDelete
  4. betapa sayangnya ALLAH kepada kaum wanita ini...

    ReplyDelete
  5. entry yg bagus untuk hari jumaat yg mulia ni :D

    sayonara june holla july http://eleventx.blogspot.com/2011/07/berlabuhlah-tirai-june.html

    ReplyDelete
  6. ya setuju2..
    semua ni adalah kurnian dar NYA :)

    ReplyDelete
  7. ISHHH KALAU MULIS STAKAT NAK LAYAN SUAMI SMATA-MATA BAIK TAKYAH. GRRRRR

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!