Tips Untuk Mengecilkan Lengan atau Peha




Sebenarnya, badan kita sendirilah yang mengatur pembakaran lemak di bahagian mana – mana badan. Kita tidak boleh mengatur yang mana perlu kurus dahulu atau yang mana perlu gendut dahulu. Semuanya bergantung pada genetik kita masing-masing.


Seperti ada orang yang makan banyak kemudian lengannya dulu yang berubah gemuk, tetapi ada orang lain yang lengannya tidak menjadi masalah melainkan pahanya terlebih dulu yang menjadi gemuk.


Tetapi selain daripada itu, ada satu aturan yang perlu kita ketahui iaitu apabila kalian kurus dan kemudian makan banyak dan menjadi gemuk, perhatikanlah urutan kalian menjadi gemuk ”Apabila dimulai dari peha, kemudian perut, dan terakhir pipi” maka kalau kalian menguruskan badan kalian, urutan tersebut akan dibalik. Yang akan kurus pertama adalah pipi, kemudian perut dan terakhir peha.


Itulah yang membezakan badan setiap individu dan membuatkan kita bingung dengan pertanyaan


”kenapa peha saya masih besar padahal perut saya sudah kempis”.


Penyelesaiannya adalah teruskanlah usaha kalian, kerana badan kita sememangnya mempunyai urut-urutan tersendiri untuk membakar lemak. Setelah lemak di bahagian perut berkurang, badan akan mulai mengurangi lemak di bahagian peha atau lengan seperti urutan yang sudah diprogramkan dalam diri kalian.
selamat mencuba ^^





Previous
Next Post »

20 insan comel komen

Write insan comel komen
ika
AUTHOR
7/03/2011 12:04 PM delete

nk try t..:)

Reply
avatar
7/03/2011 12:45 PM delete

saya gemuk kat PIPI dulu..huhu..

Reply
avatar
faisal apardi
AUTHOR
7/03/2011 1:00 PM delete

kawan aku naik kat tengkuk.hahah ilang khalkum die...

kalau nak kurus pun biarla konsisten..

Reply
avatar
Abang Stalker
AUTHOR
7/03/2011 1:57 PM delete

utk bosa kn hati ado x?den gaso cm da kocik yo hati den ni.

Reply
avatar
Terbelog
AUTHOR
7/03/2011 1:59 PM delete

ala2 indonesia ayat ni :)
betol tu
tp kalo nak buat senaman utk bahagian tertentu
kena fokus dan rajin

Reply
avatar
7/03/2011 2:29 PM delete

entry ni sanagt sesuai dengan i!!peha besoooooooooooooo

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
7/03/2011 2:48 PM delete

saya bersenam lengan tapi perut pula yang naik..haha pelik2..

Reply
avatar
Solihahazahar
AUTHOR
7/03/2011 3:29 PM delete

nanti nk try laa kat rumah. kikiki ^^

Reply
avatar
alif haris
AUTHOR
7/03/2011 4:49 PM delete

oouh mcm tu rupanya ye kak .. baru sy tawu .. terima kasih :D

Reply
avatar
damha
AUTHOR
7/03/2011 8:17 PM delete

slm blogger..saya followers yg ke 2302...he3333..pembakaran lemak dlm badan adalah bergantung kpd jumlah kalori makanan yg kita mkn....kurangkan lemak...masin..manis...lebihkan sayur2an..buah2an n serat....

Reply
avatar
Addin
AUTHOR
7/03/2011 10:00 PM delete

wahahah bole try ni ! ;)

Reply
avatar
7/03/2011 10:13 PM delete

waa. terima kasih. info bagus. tapi gua nak gemukkan bdn.hehe

Reply
avatar
7/03/2011 11:45 PM delete

woot~woot~
stalk cny jp smbil cmnt entry,

hehek , bole la reyn share dgn kawan2 nnt sal tip2 nii .. huhu , bgs sgt ..

nway cik azizah..,
reyn tgh cnfuse ni,
bole tlg tak?
4more info vsit dis,

http://akmeyruleyna.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

tengss sbb sudi visit ..
betul2 konfius .. hee .
tlg pilihkn ...ngeee~

Reply
avatar
tiefazatie
AUTHOR
7/04/2011 1:07 AM delete

btol tue cik jijah..hihi

Reply
avatar
Nisa' Azman
AUTHOR
7/04/2011 2:25 AM delete

nk gak kurus tp xrajin exercise, huhu~..

btw, nk mintak tlg Jijah utk vote Hannah leh x? Thanks!!

http://greennnpanda.blogspot.com/2011/07/vote-for-hannah-lucky-draw.html

Reply
avatar
aDieyZa
AUTHOR
7/04/2011 8:20 AM delete

pipi akk makin membulat dgn jayanya.. adoi, tembam sungguh!! dr jauh dh boleh nmpk pipi tembam tu.. huhuhu

Reply
avatar
abbey~
AUTHOR
7/04/2011 1:38 PM delete

info yg bagus... muke maintain, da mmg azali lagi besau.. lengan ngan peha... OMG ! :)

Reply
avatar
Puanbee2
AUTHOR
7/06/2011 7:20 PM delete

oo ok akan cuba nati

Reply
avatar
5/05/2014 3:47 PM delete

perkongsian yang sangat menarik admin. Saya pun ada share tip kurus di blog saya. Jemputlah melawat. http://bit.ly/tipcantikdanlangsing

Reply
avatar