Sunday, July 10, 2011

Tafsir Tahi Lalat



Mari kita mentafsir firasat orang melayu berkaitan dengan tahi lalat. sesetengah orang kata ada tahi lalat ni awet muda. jom ketahui personaliti kalian berdasarkan tahi lalat itu..



    • 1. Di kepala sebelah kanan – terkabul cita-citanya
    • 2. Di kepala sebelah kiri – sering menemui kesusahan
    • 3. Ubun-ubun – kurang jujur
    • 4. Pusar – cerdas,tangkas dan tekun
    • 5. Di Kening kanan – cergas dan cekap
    • 6. Di kening kiri – cergas dan sopan santun
    • 7. Sudut mata kanan luar – baik budi, ramai yang cinta
    • 8. Sudut mata kanan dalam – disayangi suami atau isteri
    • 9. Biji mata kanan – suka serong dan pembohong
    • 10. Biji mata kiri – pembohong tapi baik hati
    • 11. Di alis kanan – baik hati, suka menolong
    • 12. Di alis kiri – ramai yang suka
    • 13. Di pipi kanan – ramai teman
    • 14. Di tengah-tengah pipi kanan – ramai yang suka
    • 15. Di tengah-tengah pipi kiri – ramai kawan
    • 16. Pada hidung – banyak rezeki
    • 17. Pada batang hidung – banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
    • 18. Bibir atas kanan – banyak rezeki dan pandai
    • 19. Bibir atas kiri – ramai kawan, baik hati
    • 20. Bibir bawah kanan – disegani orang, ramai yang suka
    • 21. Bibir bawah kiri – pandai bicara, tak mudah kalah
    • 22. Hujung mulut kanan – kecil rezeki, tak mudah kalah
    • 23. Hujung mulut kiri – suka berpoya-poya
    • 24. Dagu bawah kanan – jujur dan baik hati
    • 25. Dagu bawah kiri – bijaksana, berbudi luhur
    • 26. Leher kanan – cerdas, jujur, berani menderita
    • 27. Leher kiri – cerdas dlm segala hal dan banyak pengetahuan
    • 28. Leher ditengah – tercapai apa yang dicita
    • 29. Di bahu kanan – cermat dlm mengambil keputusan dan banyak tanggungan
    • 30. Di bahu kiri – suka kerja keras, banyak tangungjawab
    • 31. Di dada kanan – dapat mengatasi masalah
    • 32. Di dada kiri – berani, jujur dan sabar
    • 33. Buah dada kanan – baik hati, pendiam dan simpan rahsia
    • 34. Buah dada kiri – ramai kawan, setia pada suami atau isteri
    • 35. Di punggung kanan – pendiam, simpan rahsia
    • 36. Di punggung kiri – lambat, kurang agresif
    • 37. Di perut bawah kanan – banyak rezeki, suka memberi maaf
    • 38. Di perut bawah kiri – baik hati, tenang hidupnya
    • 39. Pinggang kanan – sayang pada isteri atau suami
    • 40. Pinggang kiri – disayangi oleh isteri atau suami
    • 41. Di jari telapak tangan kanan – banyak rezeki tapi boros
    • 42. Di jari telapak tangan kiri – banyak rezeki, menyimpan
    • 43. Lengan kanan – setia dan taat pada atasan
    • 44. Lengan kiri – menepati janji dan suka kerja
    • 45. Siku tangan kanan – kuat hendak memiliki kekayaan
    • 46. Siku tangan kiri – baik hati, suka menolong
    • 47. Ketiak kanan – menyimpan rahsia
    • 48. Ketiak kiri – jujur, banyak yang cinta
    • 49. Pergelangan tangan kanan – boros, suka bersukaria
    • 50. Pergelangan tangan kiri – dapat berpangkat
    • 51. Pangkal peha kanan – kemahuan kuat
    • 52. Pangkal peha kiri – suka kerja apa saja
    • 53. Kemaluan kanan atau kiri – baik, suka senggama (bersetubuh)
    • 54. Di kepala kemaluan – bakal beristeri dua
    • 55. Betis kanan – suka berpoya, boros
    • 56. Betis kiri – tidak suka menganggur
    • 57. Tumit kanan – jujur, banyak kawan
    • 58. Tumit kiri – baik budi
    • 59. Di telapak kaki kanan – tidak mudah mengeluh
    • 60. Di telapak kaki kiri – baik budi pekertinya
    • 61. Lutut kanan – bersifat tidak peduli, tidak mahu berusaha
    • 62. Lutut kiri – kurang berusaha

    19 comments:

    1. errr pan*** huhuhu kasar naa bunyi nye huhuhu...

      ok ahkak ada kt bahu kiri - pikiranya selalu ruwet? rumit ke???

      ReplyDelete
    2. bahasa yg agak sukar tuk d fahami hehe..

      ReplyDelete
    3. @wanie: kat pusar...


      @jiejah gorjes;
      haha..bahu kiri rumit sbb pikul tggjawab..

      ReplyDelete
    4. akak..unyeng2 tu bahasa apa?..tak pena dgr.hehehe

      ReplyDelete
    5. nice info cik azizah ! like3 !! ^^

      ReplyDelete
    6. uwaa. jierah nye number 19 hehe.

      ReplyDelete
    7. banyak la tahi lalat kat badan ni...tak guna punya lalat merata di buang...haha

      ReplyDelete
    8. aku bahu kanan..
      cermat dbuat keputusan..
      pastu byk tangungan tu
      maksud nye nnti aku kawen aku
      dpt byk anak ehh??
      hahahaha =)

      ReplyDelete
    9. bnyk tafsiran kena bc sbb bnyk tahi lalat....hehe

      ReplyDelete
    10. fuuuuuhh bnyaklah tahi lalat di anggota2 ku.. cmne nie.. hehhe

      btw entry die best...

      jom visit yaya nye blog
      http://diriku-bukan-dirimu.blogspot.com

      ReplyDelete
    11. ngeri le baca yang no.54 tu..hahaha

      ReplyDelete
    12. kepada semua;

      jangan percaya sgt 100% ni firasat org tua2 je..ngeee~~

      ReplyDelete
    13. @khairil: ngee~~ ramai org tua ckp mmg cmtu..hehe

      ReplyDelete
    14. Kalau kita ada di tempat yang bawa maksud tak elok... lepas itu kita buang... jadi macam mana?

      ReplyDelete
    15. ish..no 9 tu ade kat kite la

      ReplyDelete


    Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!