Sunday, July 31, 2011

Ribut di Port Dickson 30 Julai 2011 [Gambar]



setahu jijah tak pernah berlaku tragedi macamni sekitar Port Dickson selama jijah tinggal sini. Hujan lebat dan ribut kuat melanda semasa Majlis Perbarisan Tamat Latihan Perdana Perajurit Muda dan Konstabel Polis di Kem Pusasda.


selepas  sahaja PM Najib merasmikan Majlis Perbarisan. terus ribut,hujan melanda. nasib baik PM kita tak mengalami apa-apa. banyak juga  kemusnahan berlaku ketika itu. jalan jammed. hospital mengisytiharkan bencana sedang berlaku.


kereta yang di letak di tepi jalan musnah di hempap pokok yang tumbang. signboard juga hancur.



ribut di port dickson



bayangkan lepas je korang selesai melihat perbarisan nampak kereta korang jadi begini. sadisnya..

ribut di port dickson


ribut di port dickson

ribut di port dickson

ribut di port dickson

ribut di port dickson

ribut di port dickson


kereta habis di tenggelami air. kesiannya kalau orang yang datang dari jauh. macamner la dorang balik kan bila jadi begini. tapi bencana alam dugaan Allah.



ribut di port dickson




paling teruk sekali berlaku. tak sangka betol sebab tak pernah-pernah berlaku di PD. tapi masa tu orang cakap air laut memang dah bergelora. dah la kami tinggal betol2 berhampiran dengan pantai. kalau TSUNAMI memang habis satu daerah Port Dickson. Nauzubilah.





pokok tumbang



banjir. habis kereta tenggelam. Ya Allah!!



hingga sekarang sekitar daerah Port Dickson mengalami masalah air. sebab di katakan tebing Sungai Linggi Port Dickson pecah! seksanya tak de air ni kan. ape tak boleh. 


Ya Allah berikan kami kekuatan menjelang bulan Ramadhan ni.


baca lagi : 



sumber: gambar sini

3 comments:

  1. nauzubillah ..
    bencana Allah itu satu peringatan buat kita semua .. huhu

    ReplyDelete
  2. alif haris: yup.peringatan kepada kita semua. dunia ni hanya pinjaman..

    ReplyDelete
  3. Port Dickson dah start tak ada air dari Jumaat lagi, skg dah isnin, khabarnya rabu baru pulih, tapi suka saya katakan banyak lagi pihak yang berkenaan kena belajar tentang cara mengatur bekalan air kecemasan kepada pengguna, ikut perfomance sekarang ANDA GAGAL sepenuhnya...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!