5,000 biri-biri berarak

12:00:00 PM 7 Comments A+ a-




SEJUMLAH orang melihat sejumlah biri-biri berarak di bandar raya Madrid kelmarin.


Kira-kira 5,000 ekor biri-biri dan 60 lembu berarak di bandar raya ini di Sepanyol kelmarin yang dikendalikan oleh sekumpulan penggembala.

Menurut Presiden satu majlis penggembala, Jesis Garzon, perarakkan itu bertujuan bagi melaksanakan hak untuk menggunakan laluan semasa penghijrahan haiwan tersebut dari kawasan tempat tinggi ke kawasan padang rumput.

Perarakan itu juga dilakukan dengan mengikut tradisi lama apabila seorang ketua penggembala membayar sejumlah duit siling yang digunakan pada abad ke-11 untuk menggunakan laluan di bandar raya ini.


kahkahkahkah cuak aku wei 5000 biri-biri tu. bukan sikit. jalan raya jammed dengan lautan biri-biri je. hahaha

All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

7 insan comel komen

Write insan comel komen
11/01/2011 12:14 PM delete

amboi..dema pon nak berarak tu..

Reply
avatar
Zana Adieyza
AUTHOR
11/01/2011 12:48 PM delete

cuba bayangkan kalau benda ni jadi kat malaysia.. hihihi

Reply
avatar
Syuxer
AUTHOR
11/01/2011 1:51 PM delete

perghh kalau ini dibuat korban, jenuh tok imam nak sembelih sekor2 hahaha

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
11/01/2011 7:30 PM delete

hahaha lautan kambing biri2 jer..mentang2 nak korban tak lama lagi. hehe

Reply
avatar
Wanie
AUTHOR
11/01/2011 8:33 PM delete

berarak ye, ingat beranak, jenuh nak cari mak bidan sampai 5000..hehe

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
11/01/2011 8:36 PM delete

@Wanie tahu xpe...dalam beribu tu memang xjumpa kot..

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!