Thursday, November 17, 2011

Cinta..Kasih..Sayang..Hati





google image

CINTA :

(sebelum kahwin)
C = cubit kiri, kanan rasa.
I = impian indah ibarat syurga.
N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akhir bersama-sama

(selepas kahwin)
C = cuka yang dituang pada luka.
I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.

kadang-kadang cinta

C= cuma
I= ingin
N= nikmati
T= tubuh
A= aku

KASIH :

(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.

(selepas kahwin)
K = kaki tangan naik kat kepala.
A = abuk pun tara, nak makan apa??
S = simpati langsung tak ada.
I = ironi membakar jiwa.
H = hidup mati sama je.

SAYANG :

(sebelum kahwin)
S = sikit-sikit SORRY, sikit-sikit SORRY, mengada!
A = asal free mesti nak jumpa.
Y = you lap me, I lap you!
A = apa saja sanggup diduga.
N = nak itu, nak ini... mesti dapat.
G = gula-gula, coklat, teddy bear hadiah utama.

(selepas kahwin)
S = salah sikit kiamat dunia.
A = air tak sedap, basahlah mata.
Y = yang betul dia je.
A = ada takde, bagi anak reti la.
N = nak dilawan, digelar derhaka.
G = gaduh sampai lebam.

HATI :

(sebelum kahwin)
H = hanya dikau yang daku cinta.
A = air paip pun manis macam gula.
T = tak jumpa sehari boleh jadi gila.
I = igauan indah tak terkira.

(selepas kahwin)
H = hantu jembalang lagi sempurna.
A = air mata jadi teman setia.
T = tempat mengadu dah tak ada.
I = ikut hati mati, ikut rasa binasa...


nak buat macam mana? Renungkan la....huhuhu T_T

14 comments:

  1. tak semestinye sume ni betol kan..banyaknye dugaan bile dah berumah tangga nanti..banyak kan membace ilmu2 rumah tangga ye jijah, dah x lame ni :)

    ReplyDelete
  2. scary,,, =( harap2 idaklah mcm gini slps kahwin nti...

    ReplyDelete
  3. kadang2 kawen ni umpama kita menggadaikan diri.kalau bernasib baik kita akan dapat sama atau lebih lagi kasih sayang seperti masa bercinta.jadi berdoalah hanya yang terbaik..:)

    ReplyDelete
  4. renung2knlah dn selamat beramal..hehehe

    ReplyDelete
  5. miahahaha... nakal eyyy cik jijah ni :D

    ReplyDelete
  6. tidak semestinya..ada keredhaan dari Allah s.w.t dan restu dari mak ayah insyaAllah..benda2 yang diungkapkan datas tak akan terjadi

    ReplyDelete
  7. wah mentang2 dah nak kahwin :)

    ReplyDelete
  8. smoga berlaku yg baik2 saja ^^

    ReplyDelete
  9. C= cuma
    I= ingin
    N= nikmati
    T= tubuh
    A= aku

    agak takut yg ni huhu ^_^

    ReplyDelete
  10. tak smstinya kan..
    jnji pndai jaga sudah..

    ReplyDelete
  11. mintak jauh la camni kan...xnak!

    ReplyDelete
  12. reka sendiri ke?
    heeee
    marvelessss!
    sangat takotttt kot..biarlah sebelom dan selepas tu bahagia kan..

    ReplyDelete
  13. InsyaAllah semua yang baik2 aje k..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!