Cara sunat di negara Afrika mengerikan!

11:00:00 AM 22 Comments A+ a-


Sekarang musim cuti sekolah ramai adik adik mengambil peluang ini untuk melakukan sunat atau berkhatan. Khatan bermakna memotong lebihan kulit di bahagian alat sulit samaada bagi wanita (kelentit) mahupun lelaki (kulup). Khatan atau "bersunat" merupakan salah satu cara membersihkan alat sulit kerana zakar dan faraj merupakan tempat dimana pembiakan kuman-kuman yang boleh memudaratkan. 

Hukum berkhatan bagi anak lelaki adalah wajib manakala mengkhatankan anak gadis adalah terpuji dan bukannya wajib.

Tetapi tengok kat negara Afrika cara berkhatan/ sunat mereka tak pakai bius tersangat lah ngeri. Jom kita tengok lagi..















giler seram daku tengok beb. ngeri. ngilu ooo sakit. pakai parang tu..eee menakutkan jer. agak-agak kat malaysia ni buat macamner ek.  Ahli Kesihatan Lelaki blog jijah macam arul,bro khairil,bro kizmyself,pamie,hazlan hatikubaik,afzal,eddie,cikgu wan ce citer.. daku bab ni takde pengalaman pulak sebagai jururawat. hehe ^^


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

22 insan comel komen

Write insan comel komen
azam
AUTHOR
11/24/2011 11:16 AM delete

aduh.....sakitlah camtu......
lebih kurang macam dulu² je ni

Reply
avatar
azam
AUTHOR
11/24/2011 11:16 AM delete

aduh.....sakitlah camtu......
lebih kurang macam dulu² je ni

Reply
avatar
Azzah
AUTHOR
11/24/2011 11:33 AM delete

kesian budak tu..:)

Reply
avatar
Munnafendy
AUTHOR
11/24/2011 12:06 PM delete

atoi, ada plak entry bgmbr khatan ni.hrp2 anak2 buah den xbaca! jenuh nak pjuk nnti :p

Reply
avatar
11/24/2011 12:51 PM delete

perghh..daku yang seram tengok..

Reply
avatar
Syieda™
AUTHOR
11/24/2011 12:51 PM delete

adoii....mcm sakit je cara ni...@_@

Reply
avatar
11/24/2011 1:01 PM delete

woii kau nak sunatkan org ke nk bunuh org.. naseb baek aku sunat xcamgitu.. klau x, bole mati woo.. hahaha

Reply
avatar
Miss A
AUTHOR
11/24/2011 1:12 PM delete

uishh,seriua lah tgk.tgk pun nk tanak ,pejam celik,pejam celik mata -.-

jom comment blog Miss A.dah tukar layout :)

hehe

Reply
avatar
IntaNBerliaN
AUTHOR
11/24/2011 2:10 PM delete

huhuu mengerikan ni..

Reply
avatar
cik ika
AUTHOR
11/24/2011 2:20 PM delete

ee..tgk pown naek seram bulu roma..

Reply
avatar
nuargto
AUTHOR
11/24/2011 3:10 PM delete

Eee Seramnya.. Nasib baik aku dah sunat...

Agak lucahlah entri ini... Aku terbaca semasa blog walking.. Nak buat macamana...

Kata orang tengok sekali imbas takper..

Reply
avatar
11/24/2011 3:17 PM delete

huh ! bangge jadi org m'sia..banyak peralatan moden..naseb adek i dah lepas bkhatan..kalo tak, boley takutkan dier..hehe..(^_____^)..

Reply
avatar
fiQ'Ra
AUTHOR
11/24/2011 6:14 PM delete

Ya Allah... sedih la tgk.. plusss serammm ;(

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
11/24/2011 6:46 PM delete

menakutkan kan..dah la pakai parang.giler la..nasib malaysia tak la sekejam ni. huhuhu

Reply
avatar
Wanie
AUTHOR
11/24/2011 7:23 PM delete

eeii, seram geli sume ade..tapi laki kena la tabah kan..hehe

*jijah, cer bagi gambar jijah n cik abe yg meletup, wanie nak buat vektor..hadiah tunang =)

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
11/24/2011 10:39 PM delete

giler seram huhuhu..freshh je ptong huhu..

Reply
avatar
MaYa MustWany
AUTHOR
11/25/2011 10:24 PM delete

huhuhu cian nya..sadis sungguh cara nya..

Reply
avatar
Que Haidar
AUTHOR
1/14/2013 5:09 PM delete

Hahah. Pnjg giler bird die kne tarik!

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!