Wednesday, April 20, 2011

Sawan tangis ke ape ni!!

Selamat pagi kalian..

berjumpa lagi kita pada pagi hari rabu yang indah ni...da sarapan belum ni?? oh dah yer...bagus. sarapan pagi baik untuk kesihatan kerana ia membekalkan tenaga untuk kita bekerja.. tapi daku mungkin tak boleh sebabnya asal pagi je bangun perut memulas masuk jamban! wakakaka :P metabolisme i kuat u..tu pasal i tak gemok-gemok...weeeeee~~

oh yer..hari ni dah hari ke-3 daku cuti lepas keje malam. cepat jugak masa berjalan yer.pagi-pagi lagi dah bangun sebab terdengar suara-suara sumbang melalak macam kena ayam kena sembelih...huahahaha mak daku seorang pengasuh. asal pagi je suara sumbang tu pasti membengitkan telinga daku ni..hish!
tahu sebab kenapa :


1. budak tu tidur asyik nak berhenjut kat buai je. [eh betul ke ejaan tu..bantai la labu]

  • yelah kita kan sambil enjut sambil berselawat sambil tu lah tertidur kan..wahahaha tapi bila kita terlelap sebentar je terus melalak macam ayam kena sembelih dah..huh! geram rasa..
2. budak ini suka sangat berpegang
  • ni paling haku tak suka ni. budak kalau dah biasa berpegang kat rumah dia sendiri bila sampai kat rumah orang ingat orang nak buat macam rumah sendiri ke! kita pon nak masakkan untuk dia jugak. habis kalau dia dah melalak nak berpegang macam mana kita nak buat kerja rumah..adoii budak-budak!
bapak ko boleh lah pegang macam ni..sebab anak dia..

3. tak nak hisap susu botol
  • tu la dah biasa hisap nenen [eh ejaan betul tak..weee~] bila sampai kat rumah orang mesti lah bagi botol tak kan nak bagi nenen kita kot..hahaha hisap susu botol kan lain putingnya tu. habis la melalak macam orang kena dera pulak. padahal suruh hisap susu botol je. lagipon mungkin susu pon tak sama. susu ibu kan penuh lemak berkrim disukai ramai. tapi susu lembu kan macam lembu..wakakaa :P
4. merangkak dan mengikut kemana saja
  • bila kita ke dapur dia pon ikut ke dapur. merangkak lagi cepat tu dari kita berjalan ni.cayalah wei! dah tu bila da sampai kat kita dia berpaut pulak dengan kita sebab nak mintak berpegang macam nombor 2 tu. bila ke ruang tamu pon sebuk ikut gak. tak layan mahu nangis 1 taman dengar..haiyaaaaakk!
5. dah berdiri nak duduk melalak
  • dah pandai berpaut kat kerusi sambil berdiri nak bertatih tapi sayang bila dah penat berdiri tak reti pulak tu nak duduk. tu pon nak nangis suruh turunkan diri/dudukkan dia.. ha pandai je berdiri tapi tak pandai duduk. macamner tu...adoiii
ha.......cukup tak 5 perkara. rasa macam tak cukup je. hish hish hish budak kalau dah biasa kat rumah mak dia pegang sepanjang masa macam ni masalahnya. 

kalian eh kalian tolong lah kalau kalian bekerja dan anak hantar rumha pengasuh tolong la jangan biasakan anak tu berpegang. biarkan je dia duduk kat bawah main-main. pengasuh yang susah nanti. lagi 1 bila tidur sebelum tidur boleh lah kalian henjut sebab nak tidurkan dia tapi bila dia dah tidur tu biarkan je. tak payah henjut lagi. nanti lama-lama dia pon dah biasa tak berhenjut.ok para ibu-ibu ingat tau!!

kan bagus baby macam ni..senyap je. nak jaga pon senang. weee~~

sekian ^^

2 comments:

  1. budak tuh laki ker ppuan jijah??

    hehe..manja sangat kot, tuh yg jadi cam tuh..nak x nak, layan kan jer la...:)

    p/s: preparation b4 getting married..hehe:)

    ReplyDelete
  2. ayung baby girl umo 9mths manja sgt tu..grrr geram!! ala harap2 anak jijah tak meragam cmni...weeeeee~~

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!