Aku sudah jatuh hati??

hai kalian.....ini sambungan dari entry ini.. Tanda-tanda Kalian Sudah Jatuh Hati ... 11. Memberi hadiah - Kalian memberi si dia hadiah pada...


hai kalian.....ini sambungan dari entry ini..Tanda-tanda Kalian Sudah Jatuh Hati...


11. Memberi hadiah -
Kalian memberi si dia hadiah padahal hari lahirnya masih jauh.Malah, tiap bulan kalian akan memberikannya hadiah sekalipun harus berbelanja besar. Yang pasti, kalian akan memberikan hadiah yang paling istimewa di hari lahirnya nanti.

12. Awal ke tempat kerja -
Sejak menaruh minat kepadanya, kalian lebih bersemangat! itu pasti..semata-mata nak tengok si dia.

13. Lebih rajin -
Prestasi kerja kalian semakin meningkat jika dibandingkan sebelum ini. Kalian jadi lebih semangat, kreatif dan berfikiran positif. Perkembangan kalian yang membanggakan itu disenangi kawan-kawan dan majikan..

14. Menjaga penampilan -
Kini penampilan kalian tidak lagi ringkas dan sederhana. Pakaian kalian pun dah berubah corak menjadi lebih menjurus kepada fesyen terkini. Wajah berhias dengan mekap hingga nampak mempesona. Dari hujung rambut ke hujung kaki kalian cantik menawan dan segak bergaya.

15. Defensif -
Ini bermaksud kalian melakukan pembelaan. Pantang orang lain salah cakap jer atau sekadar mengusik, kalian akan mempertahankan si dia meskipun sampai kalian marah dan timbul permusuhan. Ada masanya percakapan mereka itu ada kebenarannya, tetapi kalian tetap bersikap defensif.

16. Merajuk -
Sedikit salah, sedikit silap kalian lekas merajuk. Kalian sanggup tidak makan tengahari atau tidak menegur sapa selagi si dia tidak menegur dan meminta maaf. Kalian juga terus merajuk sehingga dia berkali-kali memujuk.

17. Mudah bersalah sangka -
Ini pulak kalian mudah merasa hampa lalu kecewa jika kemahuan atau permintaan kalian tidak dipenuhi. Misalnya si dia tidak hadir temujanji, kalian sangka dia mungkir janji. Kalian anggap dia tidak memberi perhatian dan tidak mempunyai perasaan.

18. Sentiasa kata ‘Ya’ -
Apa pun katanya, pendapatnya dan permintaannya, kalian jawab dengan ‘Ya’. Kalian sentiasa akur dan menurut sekalipun ada di antara permintaannya yang keterlaluan dan pendapatnya kurang kalian senangi.

19. Sanggup berkorban -
Untuk si dia kalian sanggup bersusah payah melakukan semuanya. Kalian juga meluangkan diri kalian untuknya di hari cuti dan memenuhi setiap permintaannya.

20. Jadi orang lain -
Tiba-tiba kalian jadi pelakon yang terbaik kerana mahu memenuhi ciri-ciri peribadi yang menjadi idaman si dia. Di depannya kalian seorang romantik dan berlemah lembut sekalipun kenyataannya kalian ni seorang yang kasar dan mudah marah. Demi si dia, kalian sanggup berubah menjadi orang lain.


pitca: deviantart


ada lagi 10 sambungan...Tunggu ^^


You Might Also Like

2 insan comel komen

  1. dah lama nda jatuh cinta.. hahaahah..
    semoga cik azizah berkekalan dgn si dia.. :)

    ReplyDelete
  2. dian~ maceh dear....moga2 berkekalan..harap2 dian pon bahagia selalu k..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!