Thursday, April 7, 2011

Tanda-tanda kalian sudah jatuh hati...




pitca : deviantart


Setiap orang pernah jatuh hati kan..menipu lah tak bukan..bukan manusia namanya jika hati tak pernah merindu dan menyintai..

suka untuk daku untuk kongsikan tips-tips dalam percintaan..tak tahu lah kenapa..mungkin daku dah lama sangat dengan si dia kot...atau dah berpengalaman.. emm mungkin kot..pengalaman yang banyak mengajar daku suka duka dalam percintaan sehingga kan hampir menjangkau 9tahun....tak sangka dan tak percaya tapi itulah hakikat sebenarnya...


Di sini nak kongsi lah serba sedikit tips dari percintaan kami..dan bagaimana tanda-tanda yang harus kalian tahu apabila sudah jatuh hati sebagaimana kali pertama kami jatuh hati antara satu sama lain sejak zaman cinta monyet lagi..


1. Sukar melelapkan mata -
Biasanya sebelum ni jarang mengalami masalah untuk tidur pun tetapi kali ini, sejak bertemu dan berkenalan dengannya ingatan kepada si dia kian menebal hingga mengganggu tidur..

2. Perasaan sentiasa berdebar -
Perasaan pula sentiasa berdebar-debar jika bertembung dengan si dia. Malah perasaan itu akan jadi kelam kabut dan menggelabah apabila dia menghampiri atau berselisih jalan..

3. Suka ambil tahu -
Bila perasaan sudah mulai berdebar-debar bertembung dengan dia..apa lagi semakin berminat lah untuk ambil tahu tentang latar belakang dan perkembangan si dia. malah berasa tekun sekali apabila mendengar cerita mengenai si dia dan sering bertanya tentang si dia daripada kawan-kawannya.

4. Resah gelisah -
Ini satu hal..hati merasa resah dan gelisah pabila si dia tidak kelihatan. Dalam kelas asyik tercari-cari kalau-kalau terlihat kelibat bayangnya.

5. Dihinggapi cemburu -
Haha..ini pulak..perasaan yang sangat cemburu bila si dia berbual dan melayan kehadiran orang lain sekalipun kawan-kawanya. Ikutkan hati ni je, biarlah dia berbual dan melayan kita seorang je..tetapi sikap yang ketara kelihatan sehingga disedari kawan-kawan kalian sendiri.

6. Hobi baru iaitu termenung -
Bila tidak melakukan sesuatu, kalian segera termenung. Fikiran kalian jauh melayang dan pancaindera kalian tertutup untuk menyedari hal-hal yang berlaku di sekeliling kalian. Di mata kalian terbayang-bayang wajah si dia dan kalian berada di sampingnya.

7. Dating -
Ada sahaja alasan kalian ajukan kepadanya untuk berjumpa. Kemudian secara terang,kalian pula tawarkan keluar bersama. Kesempatan yang terluang atau di hari cuti pasti kalian habiskan untuk dating. Kadang-kadang kalian buat temujanji lagi di waktu malam sekalipun baru petang tadi kalian berdua sudah berjalan-jalan...

8. Rindu -
Kalian akan berasa tidak dapat mengawal perasaan. Setiap saat mengingati si dia, bagaikan terdengar suaranya sayup-sayup di telinga. Apapun yang dipandang akan mengingatkan kalian kepada si dia. Kalian ingin sangat berjumpa dan melihat wajahnya.

9. Bergayut di telefon -
Sekalipun bayaran telefon mahal, kalian sanggup menghabiskan masa berjam-jam sehingga terjejas masa tidur kalian hanya untuk berbual kosong dengan si dia. Kalian tidak peduli kalau bil meningkat atau perlu beli kad telefon banyak-banyak. Yang penting dapat dengar suaranya untuk melepaskan rindu. Lagipun baru dapat lena tidur setelah mendengar suara si dia..hehee

10. Berubah citarasa -
Kehadiran si dia berjaya mengubah citarasa kalian tentang pelbagai perkara. Sejak kebelakangan ini, kalian lebih berminat menonton perlawanan bola sepak disebabkan si dia peminat no 1 bola sepak..tapi sebelum ni ini kalian lebih gemar menonton televisyen rancangan lain...




terima kasih membaca...


6 comments:

  1. sokong tang cemburu tu ! (:

    ReplyDelete
  2. pernah alami semua ni..pernah tu mak suruh masak nasi pastu gi basuh beras, pastu masak beras je tanpa air,wakaka,nampak sangat angau..

    ape rahsie kekal lame?ehe..(nak jugak tnye walau dah leh thn lame la ngn bf skang,tapi tak selame awk..):)

    ReplyDelete
  3. ieka~ heheh cemburu tau..walaupon xde hubungan pon..tapi myirap nyer..hehee

    ReplyDelete
  4. missnadh~ hahaha lagi dasyat angau nadh..malu jer..hehe haha lama ke? boleh la kot..yg paling penting setia,sling mcintai,jujur..itu sja..

    ReplyDelete
  5. tanda2 dh ada....tapi...harapan xda lagi...huhuhu:)

    ReplyDelete
  6. @ayung~ masih ada peluang tu...apa salahnya perigi carik timba,..ekekee :P

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!