Sunday, October 2, 2011

Kisah Lawak



Lawak 1 

Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami :: Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah.. 

Lawak 2 

Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 thn bersiar2 menaiki kete. Dlm perjalanan si ibu membunyikan hon.
Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu?
Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat.
Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.
Anak : Itupun sedara kiter jugak ke? 

Lawak 3 

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ????? 

Lawak 4 

Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk........ Benci ......... 

Lawak 5 

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut
tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga !!! 

Lawak 6 

Ada 3 sekawan bernama Gaduh, Gila & Bendul. Ditakdirkan Gaduh hilang. Bendul pun membuat laporan polis.
Bendul : Encik, I nak cari Gaduh.
Polis : Isk.. apa?? U ni Gila ke ?
Bendul : Uik mana Encik tahu kawan I Gila ?
Polis : Adoi. apa la si Bendul ni nak ?
Bendul : I mmg Bendul. Tapi saya nak cari Gaduh !
Polis : .@% 

Lawak 7 

Dalam kebun ada bermacam buah, tiba2 kebun tu terbakar; semua buah2an
musnah kecuali 2 buah je yang terselamat.. buah ape ek?
1. buah cempedak = diluar pagar
2. buah keranji = didalam perahu,dah dibawa belayar... jgn marah haaaa....

peace :p

10 comments:

  1. hehe trimas2.dapatla berak dengan hati yang gembira.hahaha :D

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHA...lawak la jijah..den nk gelak je ni. hilang stress tgk entry memeh td.. haha

    ReplyDelete
  3. hehee..terbaik lawak2 mcm bca ujang je ^_^

    ReplyDelete
  4. lawak 2 tu bongok betul anak dia..hahaha..

    ReplyDelete
  5. kahkahkah sempoi kan..ni la entry org malas macam den ni..tp leh la gelak2..hahaha

    ReplyDelete
  6. baguslah jijah lawak ni berjaya buatkan fiza ilang ngantok ni..kah kah kah..opsss...kene gelak sopan..hihihi

    ReplyDelete
  7. hihi..tergelak saya bace ^^

    ReplyDelete
  8. klakar laa jumpa en3 cmni awal2 pagi, hukk...

    ReplyDelete
  9. haha~~mana dapat nih?
    lawok2..:)

    ReplyDelete
  10. uncle pun ada buku sedih gak..sentiasa sedih time awal bulan jer ceria hahahaha

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!