Mandi Songsang Untuk Awet Muda

10:00:00 AM 24 Comments A+ a-


Mandi Songsang Untuk Awet Muda


Assalamualaikum :)


Lazimnya orang akan mandi dengan menjiruskan air bermula pada bahagian kepala bukan. Cara mandi begini sebenarnya akan memberikan kesan yang negatif pada kesihatan diri dan sistem saraf pendarahan otak akan mengecut kerana siraman air tersebut. Ini akan membuatkan sistem otak akan terjejas. Cara mandi biasa akan menyebabkan sistem pertahanan badan akan menjadi lemah. 






Mandi songsang adalah amalan membasahkan tubuh badan bermula dari kaki dan beransur-ansur membasahi bahagian atas badan kemudian diakhiri dengan kepala. (kecuali mandi hadas besar dimulakan dari siraman di kepala)



Kebaikan dan Kelebihan Mandi Sonsang


1) Anda akan awet muda dan sentiasa kelihatan segar.
2) Bahagian otak anda akan menjadi bertambah baik untuk berfungsi, kerana mandi sonsang akan mengembangkan salur darah otak.
3) Sistem pertahanan badan anda bertambah baik fungsinya untuk tahap kesihatan yang maksima.
4) Anda boleh kurangkan stress.
5) Anda boleh meninggikan daya ingatan anda.
6) Mengelakkan atau mengurangkan sakit kepala.
7) Jiwa anda akan sentiasa bersemangat.
8) Menguatkan gusi dan gigi anda.
9)Dapat mengeluarkan angin panas dalam badan 


Selamat Mencuba InsyaAllah mujarab :)


All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

24 insan comel komen

Write insan comel komen
10/17/2011 10:07 AM delete

yui mandi dari kaki dlu..kecuali mndi wajib..hehe..

Reply
avatar
azam
AUTHOR
10/17/2011 10:15 AM delete

hehehe...blh cuba nih

Reply
avatar
10/17/2011 10:45 AM delete

a ah betul tu kena mulakan dari kaki dulu :)

Reply
avatar
10/17/2011 12:35 PM delete

okay cik misi..fiza nak cube mandi camni ptg nanti..maceh ya..cambest je ^_^

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
10/17/2011 12:59 PM delete

owh mcm ni pun boleh jd awet muda ke..hehee..nice post jiejah..
nnt leh x jiejah cr kan tips nk umur muda heheee ^_^

Reply
avatar
10/17/2011 1:43 PM delete

eza dah selalu amal, dari zaman sekolah menengah lagi..Lebih segar dan tak ngantok kat kelas..

Reply
avatar
Ain Zulaikha
AUTHOR
10/17/2011 2:22 PM delete

tiap2 hari mandi camni, tapi kalau terlambat mmg mandi dari kepala lah hehehe nice sharing

Reply
avatar
Zana Adieyza
AUTHOR
10/17/2011 3:36 PM delete

akk pernah dgr dulu..tp masa akk dgr info pasal ni, org tu just kata mandi songsang elok diamalkan waktu pagi jer.. kiranya x kisah la mandi bila2 pun boleh kan amalkan mandi songsang ni (kecuali mandi wajib la kan)..

Reply
avatar
10/17/2011 4:15 PM delete

hihi..tips yang berguna...

boleh la awet muda selaluuuu...hihi

thankz cik jijah.. :)

Reply
avatar
10/17/2011 4:38 PM delete

waa...infO yg menarik nie...thnks 4 sharing...boley try nie...hee..^^

Reply
avatar
AnionPadColum
AUTHOR
10/17/2011 4:57 PM delete

jaja mmg dr kecik mandi mula dr kaki.. xawet muda pom..ekeke

Reply
avatar
MissNadh
AUTHOR
10/17/2011 10:41 PM delete

mmg selalu mandi start dari kaki dlu..:)

Reply
avatar
Derus
AUTHOR
10/17/2011 10:43 PM delete

comelnya kucing tu...:)

Reply
avatar
ahmad kamil
AUTHOR
10/17/2011 10:45 PM delete

Info menarik, tp gambar kucing tu lagi menarik. hehe

Reply
avatar
naga
AUTHOR
10/17/2011 10:46 PM delete

Mulanya kite ingat mandi songsang ni kepala kat bawah kaki kat atas, rupanya tak. Agaknya otak kite yang dan songsang....kikkikkik...

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
10/17/2011 11:01 PM delete

saya mandi songsang mcmni kalau terjun kolam atau sungai...mesti terjun kaki dulu...

Reply
avatar
Cik tikah
AUTHOR
10/17/2011 11:16 PM delete

cik tikah mandi dri kaki sebab pagi2 sejuk. kalau mandikan kaki dulu, x sejuk sgt. hehe...

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
10/17/2011 11:36 PM delete

kalau rajin dan banyak masa jijah mandi guna kaki dulu tapi kalau kelam kabut alamatnya mandi kepala siram habis lah..hehe

Reply
avatar
ieyza afieyna
AUTHOR
10/18/2011 12:46 AM delete

nice tips :)

thanx for sharing :)

Reply
avatar
Cik Jannah
AUTHOR
10/18/2011 1:02 AM delete

betul. cikgu penah cakap dulu.

Reply
avatar
Wanie
AUTHOR
10/18/2011 4:07 PM delete

huhu..xpenah lagi dengar mandi songsang..kena jirus la ye xkan nak terbalik badan mandi..hehehe

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
10/19/2011 7:07 PM delete

ala wanie. air tu jirus dari kaki dulu pastu naik ke lutut naik ke badan last sekali basahkan kepala. tu dikatakan mandi songsang :)

Reply
avatar
MaYa MustWany
AUTHOR
10/19/2011 8:38 PM delete

setuju.dulu mas selalu mgrain,bila amalkan macam ni..allhamdullilah jarang kene.

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!