Negeri Sembilan Ke Final Piala Malaysia

\ Piala Malaysia milik siapa?? Negeri Sembilan akan menentang Terengganu pada perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Shah...



\
Piala Malaysia milik siapa??





Negeri Sembilan akan menentang Terengganu pada perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Shah Alam, Sabtu depan 29.10.2011 setelah mengatasi lawan masing-masing pada perlawanan separuh akhir kedua pada Sabtu lalu.

Terengganu menundukkan Selangor 2-1 dengan kelebihan agregat 4-1 sementara Negeri Sembilan mengalahkan T-Team 2-1 dengan kelebihan agregat 6-3.

Di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, ternyata pengalaman naib juara musim lepas itu sukar digugat oleh sebuah pasukan kelab, T-Team.



Babak pertama menyaksikan serangan bertali arus menerusi Hairuddin Omar, Mohd Firdaus Azizul dan Shahurain Abu Samah, namun berjaya dipatahkan benteng T-Team.

Pada minit ke-32, S. Kunalan hampir meletakkan Negeri Sembilan di depan namun sepakan silangnya dari luar kotak penalti ditepis Mohd Jibrail Kamaron Baharin manakala tidak kurang tiga peluang yang diperoleh berikutnya juga gagal dimanfaatkan barisan depan tuan rumah.




Babak kedua menyaksikan T-Team menerima tamparan hebat apabila Nor Fadly Alias diperintah keluar padang selepas dilayangkan kad kuning kedua oleh pengadil Nagor Amir Nor Mohamad pada minit ke-58, sekaligus menyaksikan pelawat bermain 10 pemain.


Begitu pun, ini tidak mematahkan semangat pelawat apabila Mohd Fitri Omar berjaya menjaringkan gol T-Team pada minit ke-72.




Kegembiraan pelawat tidak lama apabila Shahurain menyamakan kedudukan seminit kemudian dengan diiringi gema sorakan lebih 40,000 penyokong tuan rumah yang membanjiri stadium.




shahurain abu samah (9)

Kapten Negeri Sembilan Shukor Adan menambah derita T-Team menerusi jaringan pada minit ke-84.



shukor Adan (12)


hero Negeri Sembilan!


Sekitar selesai perlawanan









Tahniah Skuad Hobin Jang Hobin,,,,
Alang2 melangkah ke final biar sampai jadi JUARAAAA !!!!!!
Musuhnya Habis Binasa!!





Final Piala Malaysia
Terengganu vs Negeri Sembilan
Tarikh: 29 oktober 2011
Masa: 8malam
Tempat: Stadium Shah Alam

sumber 

maaf jika ada kekurangan. akan diperbetulkan jika salah information. :)

You Might Also Like

6 insan comel komen

  1. wah minat bola ye jijah..tahniah pada yang menang

    ReplyDelete
  2. ho3 selangor da out..tapi harap2 dapat no 3.amin.he2. wahh gempak je pic last kan

    ReplyDelete
  3. wa..tahniah..minggu depan pg yuk jijah!

    ReplyDelete
  4. jumpa di final! hoben jang hoben! hehe

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!