BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !

9:43:00 PM 9 Comments A+ a-

Satu segmen penghargaan buat ibu kita...




nak join klik SINI


Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

pernah suatu ketika dulu mak pernah jaga atok yang sakit..kami terpaksa merelakan mak duduk di kampung..dan kami tinggal bersama ayah..
sangat sedih ketika itu kerana tak pernah berpisah dengan mak sejak kecil lagi..
mujurlah tiap minggu pasti ayah bawak kami balik kg kat johor..
kenangan yang paling tak lupa yang mak sanggup bersusah payah menjaga atok sedangkan pada masa itu adik beradik mak(pakcik makcik) semua tak nak jaga..memandangkan mak anak sulung die sanggup berkorban meninggalkan keluarga demi menjaga atok..secara tak langsung kami juga membantu mak menjaga atok...

sampaikan bila atok da meninggal adik beradik pulaukan mak..sampai hati dorang!
tak ingat langsung jasa baik mak menjaga atok..mak balik semula kepada kami..dan kami jelah yang banyak memberikan sokongan dan semangat balik pada mak...

wuaaaa :( sedihnya...



 Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...

sudah pasti MAK! mak yang banyak memberikan daku sokongan tatkala daku kesusahan...dan memerlukan pertolongan..hati ibu yang banyak merasai kesusahan anaknya..mak dah macam ibarat kawan yang boleh berkongsi apa saja...
ayah sayang jugak! tapi mak terlebih lah!


Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?


Ya Allah tak sanggupnya!! Nauzubillah min zalik!


Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..


disebabkan keluarga daku dah mengalami seperti yang di atas...tak patut sama sekali jadi begitu..bayangkan mak jaga atok bukan sebab harta pusaka! dengan rela hati mak jaga sedangkan pada masa itu mereka bercakaran nak rebut harta pusaka atok..kenapa manusia tamak sangat! harta kan boleh dicari...
tak baik buat camtu! tak senang lah hidup korang tamak sangat harta dunia!
wallahualam



All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

9 insan comel komen

Write insan comel komen
Hazrina Erin
AUTHOR
3/20/2011 10:25 PM delete

semoga Allah melindungi ibubapa kita^^

jom singgah (:
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

Reply
avatar
solo molo
AUTHOR
3/21/2011 12:01 AM delete

bersama-sama berusaha menjadi anak yg s0leh dan s0lehah...serta menggembirakan mereka semasa hayat mereka...

Reply
avatar
Myra Ayreen
AUTHOR
3/21/2011 12:02 AM delete

Sedihnye , sampai ati dorang .
tapi takpelah , bia dorang buat macamtu pada kita ,

jangan kita buat macam tu pada dorg ,

Reply
avatar
cik Dil
AUTHOR
3/21/2011 12:29 AM delete

sentiase mendoakan parents kita..
Dil syg mama ngn abah..meleleh air mata time taep entry ni..smpaikan kwn tegur, awat nanges?? T_T

Reply
avatar
Lulu caldina
AUTHOR
3/21/2011 12:43 AM delete

Semoga ibu bapa kita dilindungi...
Tanpa mereka siapalah kita...huhu

Reply
avatar
Rafi Nilhan
AUTHOR
3/21/2011 3:06 AM delete

wuu..takleh men pulau2 tu..

http://kchhitam.blogspot.com/2011/03/ben-ashaari-terima-kasih-ibu.html

Reply
avatar
mas saari
AUTHOR
3/21/2011 9:10 AM delete

salam singgah n follow!
memang sedih bila bercerita pasal ibu jadi hargailah ibu anda selagi mereka masih ada...

Reply
avatar
fRaMe+LenSeS
AUTHOR
3/21/2011 10:40 AM delete

Assalamualaikum.. ibu kamu terbaik, sama sepertimana Mama Nadh, terbaik buat Nadh.. kita sama2 pastikan, kita jugak jadi anak yang baik, yang soleh buat mereka, dan masa depan, kita ibu bapa contoh buat anak2 kita ya.. ;)

Reply
avatar
pRiNCe
AUTHOR
3/21/2011 1:39 PM delete

sob3...knangn adalah bnda yg susah nak dilupakan sama ada pahit atau buruk..

prince doakan kite same2 menjadi anak yang soleh n solehah...:)

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!