Fakta tentang Makanan Ringan

Tahukah kalian bahawa makanan ringan boleh memendekkan umur kerana sebahagian besar makanan ringan mengandungi lemak,gula,garam dan bahan p...

  • Tahukah kalian bahawa makanan ringan boleh memendekkan umur kerana sebahagian besar makanan ringan mengandungi lemak,gula,garam dan bahan perasa yang berlebihan?
  • Makanan ringan punca kegemukan. Sanggupkah kalian menderita sebelum tua akibat keseronokan yang di kecapi hanya seketika sahaja?
  • Ketahanan badan menjadi lemah. ini kerana terdapat banyak bahan kimia dimasukkan sekali dalam makanan sebagai perisa tambahan. Bukan itu jer...pewarna tiruan juga memberikan kesan kepada ketahanan badan kalian
  • Dengan memgambil makanan ringan secara kerap dan banyak akan menyebabkan kolestrol dan kalori masuk ke dalam badan. Ini kerana setiap jenis makanan itu mempunyai kandungan minyak,lemak dan karbohidrat yang tinggi..
  • Bagi makanan ringan yang berperisa keju, ia bermakna lebih banyak lemak. malah ia bukan lah keju sebenar tetapi cebisan-cebisan keju bercampur garam,gula,asid laktik,pengawet,pewarna dan penambah rasa lain.
  • Paling menakutkan kandungan  bahan kimia dan perisa yang ada di dalam makanan ringan boleh mendatangkan pelbagai penyakit. di ikuti pula kerosakan gigi,sembelit,kegemukkan,darah tinggi,pembuluh darah tersumbat,jantung hingga kepada kanser usus..

MENAKUTKAN BUKAN??

jadi mari amalkan strategi INI agar dapat menangani gejala ni dari awal lagi...

LEBIH BAIK MENCEGAH DARI MENGUBATINYA...

Selamat Beramal


You Might Also Like

2 insan comel komen

  1. Terima Kasih cik jijah keran informasi yang berguna. Sebenarnya memang makanan ringan tak elok. HEHE

    Jom baca ( video amateur Tsunami )
    http://myungdae92.blogspot.com/2011/03/hebat-kuasa-allah-terhadap-jepun.html

    ReplyDelete
  2. tp tu yg kite suke mkn kan.hehehe.sedap.

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!