Friday, March 11, 2011

Penduduk di Labuan,Sabah di nasihati berhati-hati

NONE












Penduduk di Labuan dan Sabah dinasihati supaya menjauhi pesisir pantai berikutan laut bergelora dan paras air laut lebih tinggi daripada yang dijangka bermula 6 petang tadi hingga tengah malam ini.

Jabatan Metereologi dalam satu kenyataan hari ini berkata ini dijangka berlaku ekoran gempa bumi kuat yang melanda Jepun tengah hari tadi.

Katanya satu gempa bumi bermagnitud 8.8 pada skala Richter telah berlaku di Pantai Honshu, Jepun pada 1.46 petang, 4,434 kilometer dari timur laut Kudat, Sabah. Bagaimana setakat ini, tiada amaran tsunami dikeluarkan kepada negara ini. - Bernama

Di sebelah pantai timur Semenanjung di khabarkan juga... tindakan berjaga-jaga juga telah diambil oleh pihak berkuasa. Mereka yang tinggal di pesisir pantai timur semenanjung juga di arah berjaga-jaga.


p/s : harap-harap Encik Tentera Laut selamat di Pangkalan Teluk Sepanggar Kota Kinabalu hendaknya!


3 comments:

  1. hohoho...ne lah pasalnya.syok2 tengok movie kwn eca dpt panggilan dri kakak dia suh balik rumah cepat.terpaksa habis je movie,balik rumah...tak sempat nak shopping g.huhu

    ReplyDelete
  2. eca~ hish jangan eca! bek duk umah je..takut kat luar macam2...kat dalam atleast ade family lagi lau ape2 hal...takut tau! semoga eca dan family selamat ya kat sabah tu..

    ReplyDelete
  3. take care..
    Jemput join GIVEAWAY :ALL IN ONE

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!