Tuesday, August 2, 2011

Khairul Fahmi Che Mat dan Elia Putus Tunang Angkara Orang ketiga



harian metro 1/8/2011


nampaknya perhubungan Apek/ Khairul Fahmi semakin serius di landa badai. kesiannya kan. harian metro semalam 1/8/2011 pula mendedahkan cerita sebenar dari mulut Elia sendiri. 


sebelum ni Harian Metro Ahad memaparkan kisah Apek yang telah membuat keputusan ingin memutuskan pertunangan beliau.



frontpage
harian metro ahad [klik banner ke entry Apek buat keputusan putus tunang]



ini pula kenyataan dari mulut Elia sendiri selepas Apek bertindak ingin memutuskan pertunangan.



“Saya langsung tidak tahu dia mahu putuskan pertunangan kami. Saya hanya mengetahuinya melalui akhbar (Metro Ahad)” kata Aimie Harmelia Mohd Hashumi, 22, tunang penjaga gol nombor satu negara, Khairul Fahmi Che Mat.

Sehubungan itu, Aimie Harmelia atau lebih mesra dengan panggilan Elia menafikan dakwaan Khairul Fahmi keputusan memutuskan pertunangan diambil selepas berbincang dengannya.


“Dia tidak pernah cakap apa-apa mengenai keputusannya (putus tunang), tiba-tiba dia keluarkan kenyataan dalam akhbar membuatkan saya dan keluarga begitu terkejut,”

Elia berkata, pergolakan dalam hubungan mereka sudah berlarutan sejak sebulan lalu dan lebih memburukkan keadaan apabila Khairul Fahmi enggan berjumpanya bagi menyelesaikan masalah mereka.



“Apabila diajak berbincang, pelbagai alasan diberikan malah saya pergi berjumpanya selepas perlawanan persahabatan skuad negara menentang Liverpool pertengahan bulan lalu untuk menyelesaikan masalah kami, namun ditolaknya,” 



Mengenai kenyataan Khairul Fahmi pertunangan mereka berakhir bukan kerana orang ketiga, Elia menegaskan kenyataan itu hanya helah Khairul Fahmi untuk `menyelamatkan' dirinya sedangkan banyak bukti menunjukkan dia ada hubungan dengan wanita lain.


“Pada saya punca sebenar masalah kami memang disebabkan orang ketiga dan saya mempunyai bukti kukuh mengenainya. Mungkin disebabkan itu dia enggan bertemu saya,” 


Elia mendakwa, kewujudan orang ketiga dalam perhubungannya dengan Khairul Fahmi sudah diketahuinya sejak awal Julai lalu melalui pelbagai petunjuk, malah selepas diselidikinya dia percaya Khairul Fahmi ada hubungan dengan wanita lain sebelum mereka bertunang lagi.


“Saya tidak henti-henti berdoa supaya Allah berikan petunjuk bagi menyelesaikan kemelut yang berlaku antara kami. Tak sangka, tak lama selepas itu ada seorang wanita datang berjumpa saya dan mengaku ada hubungan istimewa dengan Khairul Fahmi,” 


Menjawab satu soalan, Elia mengaku ada mengeluarkan kenyataan dalam laman sosial facebook mengenai tindakan Khairul Fahmi menengking ibunya (Elia).



“Mungkin tindakan itu salah saya, tapi selepas itu saya mendiamkan diri dan tidak keluarkan sebarang kenyataan lagi sebab ingin memberi masa kepadanya memulihkan keadaan. Tidak sangka pula dia sudah buat keputusan dan menghebahkan di akhbar tanpa berbincang terlebih dulu dengan saya,” katanya.



Elia berkata, tindakan Khairul Fahmi memutuskan pertunangan memang dikesalinya kerana dia sudah menyiapkan sedikit sebanyak persiapan untuk perkahwinan mereka yang sepatutnya berlangsung pada hujung Oktober ini.



Sementara itu, ibu Elia yang enggan namanya disiarkan berkata, walaupun sedih dengan apa yang berlaku dia bersyukur kerana Allah memberikan petunjuk sebelum perkahwinan anaknya berlangsung. “Namun, mak cik minta dia (Khairul Fahmi) selesaikan semua ini dengan cara baik. Jika dulu dia meminang anak mak cik dengan cara baik, seeloknya mahu putus pun biarlah dengan cara baik, bukan cara sebegini,” katanya.



p/s: sedikit rentetan dari mulut Elia sendiri. alaaa.. nak kahwin dah hujung bulan oktober. sayangnya kan kalau putus tunang. tapi betul kata mak Elia. bersyukur sebab di beri petunjuk sebelum perkahwinan. kalau selepas berkahwin bercerai pula lagi tak elok kan. walau apa-apa pon doakan mereka yang terbaik. sebaya dengan jijah je tu. masih muda remaja lagi. perjalanan kita masih jauh Elia. teruskan kehidupan k. Gud luck :) 



10 comments:

  1. kesan diorang kak jijah , tunang pon tak sampai setahun . baru beberapa bulan , kalau tak silap diorang tunang 17 mei haritu kan ?

    ReplyDelete
  2. ermmm ... biasalah org popular kan ...

    ReplyDelete
  3. doakan yg terbek..

    ALLAH nak tnjuk sesuatu tu..

    p/s: ahakz,wat doorgift utk jijah t ea..hehehe..

    ReplyDelete
  4. Tapi bagi pendapat WuMing laa... putus tunang teruk dari putus cinta. Tapi lebih baik dari bercerai..
    Ini pendapat peribadi laa..

    ReplyDelete
  5. em...lagi sorang..adui hai sayangnye

    ReplyDelete
  6. betul wuming. putus tunang ngeri dr putus cinta. tp lebih baik dr bercerai. Allah nak tunjuk sebenarnya. lebih baik bercerai sekarang dr bercerai kemudian hari.

    ReplyDelete
  7. Laporan media seperti Metro pun bukan boleh dipercayai.

    Ruangan artis dan selebriti adakala saja diprovokasikan untuk meraihkan jumlah pembaca tanpa mengambil kisah hak individu dan kesan kepada individu. Sehingga gambar Khairul Fahmi Che Mat bersama wartawan dan jiran diputar belitkan media surat khabar.

    ReplyDelete
  8. Hmmm , ada hikmah disebalik kejadian , :p


    http://asyrafasnawi.com/

    ReplyDelete
  9. apa yang berlaku tu ada hikmah disebaliknya..biar menangis sekarang..dari merana kemudian

    ReplyDelete
  10. Metro adalah salah 1 surat khabar yg paling byk mengaibkan individu dan memutarbelitkan cerita...byk info tak tepat..lebih kpd nak melariskan akhbar mereka jer...tp apapun, kps fahmi dan elia,semoga mereka bertemu jodoh yg sesuai dgn mereka...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!