Tips Untuk Memagar Diri


Waktu selepas Solat Maghrib, seeloknya pada hari Selasa bagi memagar diri anda.


Caranya:

1. Duduk bertimpuh seperti Tahiyat Awal dan mengadap ke KIBLAT.


2. Niat dalam hati untuk memagar diri dari segala ancaman sihir kerana Allah Taala.


3. Pejam mata, tarik nafas dan tahan. Semasa menahan nafas itu baca ayat Kursi dengan betul, seboleh-bolehnya dengan satu nafas sahaja.  Semasa anda membaca ayat Kursi itu juga, cuba bayangkan bahawa di hadapan anda satu tembok yang amat kebal. Sesudah selesai membaca ayat Kursi hembuskan semula nafas dengan perlahan-lahan.


4) Ulangi langkah yang ke (3) tetapi untuk kali kedua bayangkan pula bahawa tembok itu berada di belakang, seterusnya ulangi lagi untuk tembok sebelah kanan, kiri, atas dan bawah. (Bermakna perlakuan ini terpaksa dilakukan sebanyak 6 kali sehingga kita berada dalam satu tembok empat persegi yang sempurna.)


5) Untuk permulaan, amalkan sebulan sekali. Tetapi untuk lebih afdhal, amalkan seminggu sekali. Amalan ini hanya memerlukan lebih kurang 5 minit sahaja dalam seminggu.


selamat beramal..


Previous
Next Post »

23 insan comel komen

Write insan comel komen
8/02/2011 2:04 PM delete

tq cik jijah utk maklumat ini..

Reply
avatar
8/02/2011 2:38 PM delete

semoga ramadhan al-mubarak nie memberkati kita semua.. amin :)

Reply
avatar
sha my heart
AUTHOR
8/02/2011 3:13 PM delete

perkongsian yg bagus.. =)

semoga dapat bentengkan diri

Reply
avatar
8/02/2011 4:03 PM delete

nice share kak ! thanks yea :)

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/02/2011 4:18 PM delete

Amin..yup..semoga dapat bentengkan diri dari syaitan yg direjam!! o musuh2 islam..

Reply
avatar
Nonie
AUTHOR
8/02/2011 4:47 PM delete

alhamdulillah...tq jijah,info y berguna :)

Reply
avatar
shida'R
AUTHOR
8/02/2011 4:58 PM delete

tq jiejah..suka tips nih..nak cuba..

Reply
avatar
WuMing
AUTHOR
8/02/2011 5:03 PM delete

Selain pakar dalam bidang perubatan.. juga tak kurang dalam bidang agama...

Terbaeekkk!!!!!

Reply
avatar
ArulchelseA
AUTHOR
8/02/2011 5:09 PM delete

tq info yg berguna...

Reply
avatar
8/02/2011 7:21 PM delete

nice sharing jijah ^^

Reply
avatar
Etong
AUTHOR
8/02/2011 8:04 PM delete

terima kasih share :)

Reply
avatar
Aida Omar
AUTHOR
8/02/2011 10:42 PM delete

perkongsian yang bagus cik jijah.. aida tak pernah tahu lagi. terima kasih banyak2..

Reply
avatar
Fathiah Hamim
AUTHOR
8/03/2011 12:08 AM delete

sangat berguna. thank you so much!

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/03/2011 12:58 AM delete

sesama my dear! Alhamdulilah ade ilmu jijah kongsikan dgn korang yer..harap2 kita di jauhkan dr amalan sihir ni..syg korang semua!

Reply
avatar
Sekamar Rindu
AUTHOR
8/03/2011 1:24 AM delete

salam...


sangat berguna....terima kasih atas info ini..

Reply
avatar
8/03/2011 1:24 AM delete

fuhhhh..!! baru taw nihh.. good info..!! thanks di atas ilmu yang dikongsikan nih.... harus dipraktikkan...

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/03/2011 1:31 AM delete

sekamar rindu: waalaikumslm..sesama..selamat beramal yer..moga di rahmati Allah


wancikgumuzik: Amin praktikkan yer cikgu. boleh di buat jugak untuk benteng diri dr musuh2,org khianat,org dengki!

Reply
avatar
TeAqArH
AUTHOR
8/03/2011 1:37 AM delete

ilmu mcm ni kene cari bukan leh dpt kat skolah dgn u...nak hadapi musuh yg nyata xpe..kite nmpk..nak hadapi musuh yg x nyata mcm ni la...kite tak tau bila..kite cume usaha an..^_^/nice sharing..thnx 4 da info

Reply
avatar
8/03/2011 5:12 AM delete

pagar oh pagar

nice sharing yep

thanks

:)

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
8/03/2011 12:24 PM delete

ingatkan pagar apa tadi...hehe

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
8/03/2011 12:26 PM delete

teaqarh: betol tu. benda halus tu ada. jadi bagaimana kita nak elak dr amalan sihir.. inilah tipsnya. smoga boleh dijadikan amalan

Reply
avatar
Terbelog
AUTHOR
8/04/2011 5:43 PM delete

pagar diri..
tp kena amalkan ni
kalo jarang buat x menjadi
maksudnya
kita kena ingat Allah
masa sng dan susah

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
9/16/2011 12:25 PM delete

terbelog:
betol tu! jijah sokong sgt2..

Reply
avatar