Tuesday, August 2, 2011

Tips Untuk Memagar Diri


Waktu selepas Solat Maghrib, seeloknya pada hari Selasa bagi memagar diri anda.


Caranya:

1. Duduk bertimpuh seperti Tahiyat Awal dan mengadap ke KIBLAT.


2. Niat dalam hati untuk memagar diri dari segala ancaman sihir kerana Allah Taala.


3. Pejam mata, tarik nafas dan tahan. Semasa menahan nafas itu baca ayat Kursi dengan betul, seboleh-bolehnya dengan satu nafas sahaja.  Semasa anda membaca ayat Kursi itu juga, cuba bayangkan bahawa di hadapan anda satu tembok yang amat kebal. Sesudah selesai membaca ayat Kursi hembuskan semula nafas dengan perlahan-lahan.


4) Ulangi langkah yang ke (3) tetapi untuk kali kedua bayangkan pula bahawa tembok itu berada di belakang, seterusnya ulangi lagi untuk tembok sebelah kanan, kiri, atas dan bawah. (Bermakna perlakuan ini terpaksa dilakukan sebanyak 6 kali sehingga kita berada dalam satu tembok empat persegi yang sempurna.)


5) Untuk permulaan, amalkan sebulan sekali. Tetapi untuk lebih afdhal, amalkan seminggu sekali. Amalan ini hanya memerlukan lebih kurang 5 minit sahaja dalam seminggu.


selamat beramal..



23 comments:

  1. semoga ramadhan al-mubarak nie memberkati kita semua.. amin :)

    ReplyDelete
  2. perkongsian yg bagus.. =)

    semoga dapat bentengkan diri

    ReplyDelete
  3. nice share kak ! thanks yea :)

    ReplyDelete
  4. Amin..yup..semoga dapat bentengkan diri dari syaitan yg direjam!! o musuh2 islam..

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...tq jijah,info y berguna :)

    ReplyDelete
  6. tq jiejah..suka tips nih..nak cuba..

    ReplyDelete
  7. Selain pakar dalam bidang perubatan.. juga tak kurang dalam bidang agama...

    Terbaeekkk!!!!!

    ReplyDelete
  8. perkongsian yang bagus cik jijah.. aida tak pernah tahu lagi. terima kasih banyak2..

    ReplyDelete
  9. sangat berguna. thank you so much!

    ReplyDelete
  10. sesama my dear! Alhamdulilah ade ilmu jijah kongsikan dgn korang yer..harap2 kita di jauhkan dr amalan sihir ni..syg korang semua!

    ReplyDelete
  11. salam...


    sangat berguna....terima kasih atas info ini..

    ReplyDelete
  12. fuhhhh..!! baru taw nihh.. good info..!! thanks di atas ilmu yang dikongsikan nih.... harus dipraktikkan...

    ReplyDelete
  13. sekamar rindu: waalaikumslm..sesama..selamat beramal yer..moga di rahmati Allah


    wancikgumuzik: Amin praktikkan yer cikgu. boleh di buat jugak untuk benteng diri dr musuh2,org khianat,org dengki!

    ReplyDelete
  14. ilmu mcm ni kene cari bukan leh dpt kat skolah dgn u...nak hadapi musuh yg nyata xpe..kite nmpk..nak hadapi musuh yg x nyata mcm ni la...kite tak tau bila..kite cume usaha an..^_^/nice sharing..thnx 4 da info

    ReplyDelete
  15. ingatkan pagar apa tadi...hehe

    ReplyDelete
  16. teaqarh: betol tu. benda halus tu ada. jadi bagaimana kita nak elak dr amalan sihir.. inilah tipsnya. smoga boleh dijadikan amalan

    ReplyDelete
  17. pagar diri..
    tp kena amalkan ni
    kalo jarang buat x menjadi
    maksudnya
    kita kena ingat Allah
    masa sng dan susah

    ReplyDelete
  18. terbelog:
    betol tu! jijah sokong sgt2..

    ReplyDelete

Assalamualaikum... Hai Blogger Hebat!
Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini...
Korang Komen Jijah, Jijah Akan Komen Blog Korang Pula Yer.

Tq

Copyright © ♥Cik Azizah♥ Designed by azhafizah.com