Wednesday, August 10, 2011

Teori Membentuk Bayi Lelaki atau Perempuan



Sel telur yang menghamilkan kerana masuknya ke dalam rahim dengan sperma lelaki bergerak dan berpindah randah. Kekadang ianya letaknya di sebelah kanan, kekadang di sebelah kiri. Sekiranya sel telur terletak pada sebelah kanan, maka akan lahir bayi lelaki dan sekiranya terletak pada sebelah kiri, akan lahir bayi perempuan.

Teori pembentukan jantina anak adalah seperti berikut :-

1. Waktunya : Pada masa subur isteri kerana pada masa itu sel kelamin wanita dapat dibuahi sel kelamin lelaki.

2. Caranya : Lakukan persetubuhan dengan sebaik-baik dan sempurna. Setelah selesai, isteri hendaklah tidur miring sampai bangun pagi. Jangan tidur telentang supaya letak air mani jatuh miring.  

3. Hasilnya : Bila ingin anak lelaki, miring ke kanan dan jika  ingin anak perempuan miring ke kiri.
Teori ini juga merupakan daya usaha dalam mencari sesuatu yang diingini, namun hasilnya di luar batas kemampuan manusia. Semua nya ditentukan Allah SWT. Namun kita digalakkan berikhtiar. 

Ada teori lain, satu pendapat Dr. M. Zaky Syafi’i Beyk dari Iskandariah (Mesir) yang menyatakan dalam bukunya “Al Azmatus Zaujiyah wa’ilajuha” - 

“Berilah isteri makan vitamin B semenjak mula hamil hingga 8 bulan  setiap hari 3 kali - 2 biji sekali.  Memakan vitamin B akan menambah kesihatan dan kesuburan apalagi  bagi ibu yang mengandung. Bila isteri makan vitamin B sebagai  penambah zat makanannya yang biasa setiap hari, maka bayi yang akan lahir kelak, insyaallah lelaki.


Teori ini amat praktis dan mudah dilakukan. Ianya bergantung kepada kita. Hasilnya akan dapat dirasai apabila telah mencuba.  


24 comments:

  1. yui xleh nak praktikan teori ni sblm sah nikah..hahaha...

    ReplyDelete
  2. wahhh tp lau nk anak kembar lelaki ngan pmpn cmne sis?

    ReplyDelete
  3. wow! info :) even masih single. hehe

    ReplyDelete
  4. Interesting info..
    Boleh try ni...
    HO-ho-ho..

    Musicbrilliant.com

    ReplyDelete
  5. bg info cemana nk dpt kembar boley x? hahaa

    *syok tanye,pedahal x kawen pon lg >.<

    ReplyDelete
  6. oh tq for this teori..akak amlkan surah yunus utk anak laki or surah maryam utk ank pompuan..haha ^__^

    ReplyDelete
  7. bini selalu mengiring ke kiri..=)

    ReplyDelete
  8. takle nak pratikkan lagi lah.. kawen pon belum.. takpe2 nanti suruh makcik jelahh.. haha

    ReplyDelete
  9. nuyui: hehe takpe. nnt dah nikah ingat yer teori ni.

    cik gugu: nanti sis bagi info untuk next entry k..

    cx's: hehe thanks!

    my name is mar: try bila kawen nnti k..

    syue syada: haha boleh. next entry nnti k..

    yanaMIB: hehe ok gak tu. next entry jijah buat entry doa sms ibu mengandung. ada surah2 ni.

    ujang9897: ngeee~~ baby girl to be. Amin

    liya alia: haha dah nikah t. amalkan teori ni k..lalala

    ReplyDelete
  10. so kalau ank kembar tu dia kt mana ?? tgh2 .. hehe

    ReplyDelete
  11. mksud alif nak kembar laki pmpuan ..

    ReplyDelete
  12. hihi..wanie penah bace tips2 ni..tapi tak kisah ank laki ke pompuan :) <-- mcm dah kahwin..haha

    ReplyDelete
  13. alih haris: hahaha takpayah miring kiri o kanan jika ada rezeki dr Allaha kan dapat kembar jugak InsyaAllah.

    ReplyDelete
  14. bestnya..
    thnks bg info.. :)

    ReplyDelete
  15. berguna info ni bila Eza dah kawen nanti...thanks cik jijah... :P

    ReplyDelete
  16. nk kiri ke kanan ni ekekke
    tgu entri jijah cmne nk dpt kembar plk

    ReplyDelete
  17. next entry tips dapatkan anak kembar!...ngeee~~
    Tips Merancang Anak Kembar

    ReplyDelete
  18. miring tu mengiring ke jiejah?

    ReplyDelete
  19. shida'R: yup syg..miring tu mengiring..

    ReplyDelete
  20. salam sis.. mntk kgsi yew.. mekasih.. (^_^)

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!