Raya Dulu, Raya Sekarang

by - 10:17:00 PM



Dulu...
Bila nak tiba raya hati seronok
bukan kepalang...


apa taknya,
boleh pakai baju baru, kasut baru dan 
macam-macam yang baru-baru semuanya.


google


tambah seronok lagi bila hidung
asyik terbau bau kuih muih kat dapur.


Tapiiii...
yang paling best sekali bila mengenangkan muka
bapak-bapak saudara daku..
Fuh!! Ramaiii...
maknanya banyaklah duit raya
yang bakal daku "COLLECT" nanti...
SERONOK!!


tapi 
sekarang ni..
tak tahu pulak kenapa..,
bila ingat raya aje,
hati daku jadi tak tentu arah...!!


tambah-tambah lagi
bila terkenangkan muka "ANAK-ANAK BUAH" aku..
RAMAIII...!!!


google

uwaaaaaaaaa!!


Selamat Hari Raya Semua..
Maaf Zahir dan Batin..

You May Also Like

29 insan comel komen

  1. HAhahah. tahu tidak mengapa... sib bek saya punye anak buah 3 org sahaja.. dan mereka masih kecil..

    ReplyDelete
  2. hahaha.....ngada akak ni kan....hehe....masukkn saya skali k dlm list "ANAK-ANAK BUAH" tu.....hikhikhik
    slamat ary raya....maaf zahir batin

    ReplyDelete
  3. Hohoo harap2 dengan umo skrg nie pom leh dpt duet raya byk2 lg ^^

    ReplyDelete
  4. dulu memang feel raya membara-bara...hahaha

    ReplyDelete
  5. dulu memang feel raya membara-bara...hahaha

    ReplyDelete
  6. tu la pasal.. bila ingt anak2 buah tu yg cuak tu.. kih kih kih

    ReplyDelete
  7. hahhaa..shida naseb ade 3 ank buah tp adik2 bwah ade 3 org huhu..

    ReplyDelete
  8. Sebelas bulan kita kejar dunia,
    Kita turuti nafsu angkara.
    Sebulan penuh kita berpuasa,
    Kita bakar segala dosa.
    Sebelas bulan kita sebar dengki dan prasangka,
    Sebulan penuh kita tebar kasih sayang sesama.
    Dua belas bulan kita berinteraksi penuh salah dan khilaf,
    Di Hari suci nan fitri ini, Kita cuci hati, Kita buka pintu maaf.
    Selamat Hari Raya Idul Fitri, mohon maaf Zahir dan batin...

    Imanshah, Ipoh-Tumpat, 26 Ramadhan 1432 H

    ReplyDelete
  9. Sebelas bulan kita kejar dunia,
    Kita turuti nafsu angkara.
    Sebulan penuh kita berpuasa,
    Kita bakar segala dosa.
    Sebelas bulan kita sebar dengki dan prasangka,
    Sebulan penuh kita tebar kasih sayang sesama.
    Dua belas bulan kita berinteraksi penuh salah dan khilaf,
    Di Hari suci nan fitri ini, Kita cuci hati, Kita buka pintu maaf.
    Selamat Hari Raya Idul Fitri, mohon maaf Zahir dan batin...

    Imanshah, Ipoh-Tumpat, 26 Ramadhan 1432 H

    ReplyDelete
  10. selamat duit yg xde anak sedara..haha

    ReplyDelete
  11. cewahh.. bolehla share2 wit laye ngn anif ni..hehe

    ReplyDelete
  12. sbb tu ada org tukar duit awal2 kt bank.. bila raya nti senang nk bg trus kt semua ank buah.. semua dpt sama jaa, hukk...

    ReplyDelete
  13. selamat hari raya jijah :)

    nk wet raya ..hihi

    ReplyDelete
  14. ouh patutla , hehe cian akak :P

    ReplyDelete
  15. hahaha. agaknya. tulah perasaan pak cik makcik sedare kita masa kita kecik kecik & mintak duit kat diorang kan. ngeh ngeh~

    ReplyDelete
  16. hehe..bape org anak sedare jijah? sorg agi singgit mesti tak cukup kan..keke

    selamat hari raya:)

    ReplyDelete
  17. selamat sediakan duit kecil jijah..hehehe..

    ReplyDelete
  18. Muahahaha !! nak buat mcmne kan kite ni sudah bekerja..so,anak buah kite pulak ler teringat kat kite..huhuhu..

    ReplyDelete
  19. haha , selamat hari raya ! ;p

    ReplyDelete
  20. selamat hari raya !!
    hari untuk kita bersuka ria !
    :)

    ReplyDelete
  21. raya dulu dan sekarang memang berbeza...tambah dh besar ni.salam syawal

    ReplyDelete
  22. tibalah giliran anak buah merasa hangatnya raya...hehe..

    salam lebaran ^_^"

    ReplyDelete
  23. setahun sekali jee,xpee...hihi..

    ReplyDelete
  24. selamat hari raya jijah..:)

    ReplyDelete
  25. ialah....jijah dah kerja....masani lah nak bersedekah....

    budak2 ni sampai tua dia ingat tau....BAIK BETUL MAKCIK AKU.....

    ReplyDelete
  26. hehe..
    standby ye jijah
    kena serang nanti haha

    ReplyDelete
  27. hakhak..

    alahai,time dlu kamu kck,..

    skg udah leh jd mak org..

    ngeh3..

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!