Petua Pemakaian Minyak Wangi

9:15:00 AM 12 Comments A+ a-



Salam kalian...


Tahukan kalian.. nak pakai minyak wangi pon ada caranya tersendiri..bukan main pakai je tanpa tahu kesan-kesan apabila memakainya..


Mari kita selidik...


1. Minyak wangi berkesan kepada kulit yang panas dan mempunyai peraliran darah yang baik. Belakang telinga dan nadi pada sendi tangan adalah tempat yang paling sesuai mencalit minyak wangi.


2. Haruman tahan lama jika disapu pada kulit bawah pakaian. Sesiapa yang suka bertukar haruman dinasihatkan berhati-hati apabila menyembur pakaian dengan minyak wangi.  Kesan minyak wangi yang tinggal pada pakaian benang bulu sebagai contohnya mungkin tidak sesuai dengan pemakaian minyak wangi baru.


3. Setiap minyak wangi mempunyai keharmonian baunya tersendiri. Sekiranya kalian menggunakan minyak wangi lebih daripada satu pada masa yang sama, keharmonian minyak wangi akan hilang. Ini akan hanya merosakkan ciri-ciri setiap minyak wangi dan menimbulkan bau yang kurang menyenangkan.


4. Minyak wangi boleh tahan lama selama 6 bulan. Sekiranya ia dijaga rapi, ia boleh bertahan lebih lama lagi. Minyak wangi hendaklah diletakkan di dalam tempat gelap bersuhu bilik. Untuk botol baru, ia boleh disimpan selama 1 tahun tanpa dibuka tudungnya. Jangan simpan minyak wangi di dalam peti sejuk kerana khuatir akan memberi kesan kepada makanan.






All about Personal, Lifestyle, Beauty, Health and Parenting Blogger.
Product review, advertorial, 

contact:
Email: cikazizahmisi88@gmail.com

12 insan comel komen

Write insan comel komen
6/06/2011 9:42 AM delete

ada ke yg dimpan dlm peti ais?hehehehe

Reply
avatar
6/06/2011 9:50 AM delete

thanks for the info!..

Reply
avatar
6/06/2011 10:00 AM delete

nseb bek letak dtmpt yg benar =)

Reply
avatar
BRO_MONDAY
AUTHOR
6/06/2011 10:35 AM delete

miss azizah : salam pekenalan!!! ai datam dari SB kat FB...('',)

apa pun ini tips terbaik...tengkiu sudi share sini ye...koh koh koh

Reply
avatar
misz eyza
AUTHOR
6/06/2011 11:20 AM delete

@rara pink mafia,eyza pun confius jgk,ada ke yg berniat nak simpan dalam peti ais?dia takut basi tu.hikhikhik

Reply
avatar
wani
AUTHOR
6/06/2011 11:28 AM delete

nice tips. i loikee :)

Reply
avatar
Ini Kisah Tia
AUTHOR
6/06/2011 11:30 AM delete

uish ? simpan dalam peti ais . mak aih . dasat gilo ;)

Reply
avatar
Cik Azizah
AUTHOR
6/06/2011 11:31 AM delete

@rara & misz eyza:

eh siapa kata xde? ade lah...tu pasal la cakap..muahaha dia nak minyak wangi dia sejuk beku..pastu tepek kat badan..kahkahkah

Reply
avatar
WuMing
AUTHOR
6/06/2011 2:22 PM delete

WuMing juga slalu pakai dan tukar minyak wangi... Ini petua yang baeeekk ni.

Reply
avatar
Khairil
AUTHOR
6/06/2011 9:36 PM delete

terima kasih utk info awak ni...
suka perfume dashing...

Reply
avatar


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!