Petua Pemakaian Minyak Wangi

by - 9:15:00 AM



Salam kalian...


Tahukan kalian.. nak pakai minyak wangi pon ada caranya tersendiri..bukan main pakai je tanpa tahu kesan-kesan apabila memakainya..


Mari kita selidik...


1. Minyak wangi berkesan kepada kulit yang panas dan mempunyai peraliran darah yang baik. Belakang telinga dan nadi pada sendi tangan adalah tempat yang paling sesuai mencalit minyak wangi.


2. Haruman tahan lama jika disapu pada kulit bawah pakaian. Sesiapa yang suka bertukar haruman dinasihatkan berhati-hati apabila menyembur pakaian dengan minyak wangi.  Kesan minyak wangi yang tinggal pada pakaian benang bulu sebagai contohnya mungkin tidak sesuai dengan pemakaian minyak wangi baru.


3. Setiap minyak wangi mempunyai keharmonian baunya tersendiri. Sekiranya kalian menggunakan minyak wangi lebih daripada satu pada masa yang sama, keharmonian minyak wangi akan hilang. Ini akan hanya merosakkan ciri-ciri setiap minyak wangi dan menimbulkan bau yang kurang menyenangkan.


4. Minyak wangi boleh tahan lama selama 6 bulan. Sekiranya ia dijaga rapi, ia boleh bertahan lebih lama lagi. Minyak wangi hendaklah diletakkan di dalam tempat gelap bersuhu bilik. Untuk botol baru, ia boleh disimpan selama 1 tahun tanpa dibuka tudungnya. Jangan simpan minyak wangi di dalam peti sejuk kerana khuatir akan memberi kesan kepada makanan.






You May Also Like

12 insan comel komen

  1. ada ke yg dimpan dlm peti ais?hehehehe

    ReplyDelete
  2. miss azizah : salam pekenalan!!! ai datam dari SB kat FB...('',)

    apa pun ini tips terbaik...tengkiu sudi share sini ye...koh koh koh

    ReplyDelete
  3. @rara pink mafia,eyza pun confius jgk,ada ke yg berniat nak simpan dalam peti ais?dia takut basi tu.hikhikhik

    ReplyDelete
  4. nice tips. i loikee :)

    ReplyDelete
  5. uish ? simpan dalam peti ais . mak aih . dasat gilo ;)

    ReplyDelete
  6. @rara & misz eyza:

    eh siapa kata xde? ade lah...tu pasal la cakap..muahaha dia nak minyak wangi dia sejuk beku..pastu tepek kat badan..kahkahkah

    ReplyDelete
  7. WuMing juga slalu pakai dan tukar minyak wangi... Ini petua yang baeeekk ni.

    ReplyDelete
  8. terima kasih utk info awak ni...
    suka perfume dashing...

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!