Thursday, June 30, 2011

Tanda Apabila Sudah Jatuh Hati..



sumber: deviantart


Setiap orang pernah jatuh hati kan..menipu lah tak bukan..bukan manusia namanya jika hati tak pernah merindu dan menyintai..



21. Prihatin -
Kalian bukan hanya ambil tahu malah sentiasa menghulurkan tangan membantu. Kalian akan pastikan si dia tidak mengalami sebarang masalah dalam kehidupan sehariannya dan menjamin kebajikan dan keselamatannya.

22. Berkhayal -
Ya!! Potret wajah si dia jadi teman setia di waktu keseorangan. Ada masanya kalian akan habiskan masa hanya merenung wajahnya di potret sambil berangan-angan jauh. Berkhayal seperti itu menyebabkan kalian rasa bahagia.

23. Inginkan persamaan -
Sejak mengenali si dia kalian berusaha mengikuti kegemaran dan citarasa untuk mempamerkan kalian meminatnya. Kalian akan mengemari filem dan lagu Hindustan, masakan barat dan meniru setiap tingkah lakunya. Kalian mahukan wujud persamaan dengan si dia.

24. Sumber ilham -
Kata-katanya menjadi pendorong semangat. Anda sedari bahawa anda mempunyai kemampuan untuk melangkah jauh dan mengejar cita-cita anda. Rupanya anda ada kelebihan tersendiri yang baru anda sedari. Si dialah yang membuka minda anda. Dialah sumber ilham anda.

25. Pasang impian -
Kalian sering termenung membayangkan impian masa depan kalian bersama dia. Selalu berdua ke mana sahaja, lalu mendirikan rumahtangga, mempunyai sejumlah anak yang comel dan tinggal dalam sebuah rumah idaman bersama. Kalian dan dia sama-sama susah dan senang dalam menjayakan cita-cita sekeluarga.

26. Suka memuji -
Dari pendiam kalian jadi seorang yang ramah mesra dan suka memuji. Kalian peka dengan penampilan si dia dan lekas memberikan pujian dan sanjungan. Hati kalian rasa berbunga-bunga dapat memuji dan apalagi kalau dia merasa bangga dan senang hati oleh puji-pujian kalian.

27. Mulut manis -
Kalian hanya berkata hal-hal yang baik sahaja ketika bersamanya. Kalian akan bersetuju dan mendokong percakapannya sekalipun tidak kalian sukai. Tujuannya kerana kalian tidak mahu menyinggung perasaannya. Tambahan pula kalian tidak mahu menjejaskan perhubungan yang baru berputik.

28. Tanda ingatan -
Kalian memberikan sesuatu yang istimewa sebagai tanda ingatan. Jika buku diberikan,kalian akan tulis sedikit kata-kata di dalamnya sebagai renungan atau kenangan. Di hari raya kalian hulurkan kad raya atau kad ucap selamat di hari lahirnya. Sekalipun tidak berterus-terang, dari kata-kata yang tercoret di dalam buku dan kad dapat mencerminkan luahan isi hati kalian terhadapnya.

29. Inginkan perhatian -
Kalian selalu mengharapkan si dia memberikan perhatian dan mahu meluangkan masa bersama kalian. Walaupunkalian tidak mahu menyusahkan si dia, namun sedikit perhatian yang diberikannya sudah cukup menggembirakan hati.

30. Bertekad memilikinya -
Secara drastik, kalian berhasrat untuk memilikinya. Apapun keadaan dirinya, kalian pasrah dan menerima. Kalian ingin selalu di sampingnya, menjadi teman hidupnya sehidup semati

terima kasih sudi baca..

12 comments:

  1. jijah...sye amat bersetuju...
    entry best...heeee
    thumbs up la ! 5*****
    congrats
    nty follow la blog ni...haha
    sye wat dua blog lak skunk :)

    ReplyDelete
  2. rasa macam satu dunia ini best dan indah bila jatuh hati...hehe

    ReplyDelete
  3. aww , this entry makes me fly ^_____^

    ReplyDelete
  4. penah alami sumer tu tp zmn2 cinta monyet la

    ReplyDelete
  5. betul ke?hehe...mse sy jatuh cinta bnyak yg xde lah..haha...nice tipss..
    top-lagu-english-masa-kini-part-3

    ReplyDelete
  6. alamak..ada yg sama laa..mcm mana nii..*buat2 risau..heheh

    ReplyDelete
  7. yeke????hurmmmmmmmmmmm.....

    ReplyDelete
  8. tanda dicintai ada? hehe

    sape suka race??? http://eleventx.blogspot.com/2011/06/lets-race.html

    ReplyDelete
  9. Kadang-kadang apabila kita nak sangat seseorang itu, kita sanggup buat perkara yang tidak waras.. Dulu WuMing pernah di ugut.. Awek WuMing kata dia nak bunuh diri kalau WuMing tak nak kat dia...Malang betul WuMing nii...

    ReplyDelete
  10. wuming: wah terbaik lah awek wuming sggup buat mcmtu..hikhik

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!