Thursday, June 30, 2011

Tips Minum Air di Waktu Pagi




Air yang elok diminum ialah Air Masak Mati (sejuk), dan minum pada waktu pagi dalam kedudukan seperti orang merangkak. Sebelum minum tarik nafas dahulu. Tahankan nafas ketika meneguk (jangan hembuskan ke dalam gelas). Tegakkan kepala ketika meneguknya dan bukan menunggangkan gelas. Cara ini dapat melegakan keronkong serta membersihkan usus perut dari kekotoran dan kahak yang berkumpul semasa tidur.

Saidina Ali menyarankan bahawa pada waktu pagi minum air sambil berdiri. Pada waktu malam, minum sambil duduk. Minum dengan meneguk perlahan-lahan. Paling sedikit 3 teguk.


selamat beramal ^^


16 comments:

  1. salu minum je air tu.... xkira duduk ke berdiri..

    ReplyDelete
  2. wah menarek info nie..tq2~hehe

    ReplyDelete
  3. Yess... WuMing memang amalkan tiap-tiap pagiii..Namun entri ini dapat menyakin kan lagi..Tq

    ReplyDelete
  4. selalu amal minum air pagi-pagi...

    ReplyDelete
  5. biasa jugak minum air awal2 pagi ni..good info...^_^

    ReplyDelete
  6. p/s: dear,silakan tiru if mahu..hehe..

    ReplyDelete
  7. tips yang sangat bagus....thanks jijah..;)

    ReplyDelete
  8. minum air masak suam ni aku sokong...
    Tapi mesti dlm kedudukan merangkak ke??

    ReplyDelete
  9. @koding;
    dalam kedudukan seperti merangkak..tapi jgn la merangkak betul2 minum air. ala2 merangkak lah..

    ReplyDelete
  10. Pagi2 biasanya dapat minum air dalam kedudukan hendak berlari...

    ReplyDelete
  11. @koding;
    tu nak cepat sebenarnya. ahaha

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!