Thursday, June 23, 2011

Tips Untuk Mudah Bersenam Selalu



Semasa perjalanan ke tempat kerja
  • Sekiranya menggunakan lif, keluarlah 2 tingkat lebih awal dan seterusnya gunakan tangga
  • Turun LRT/bas satu perhentian lebih awal dan seterusnya ke pejabat
  • Sekiranya kalian memandu ke pejabat, bersenamlah 15 minit sebelum ke pejabat

Semasa di pejabat
  • Lakukan senaman ringan atau rengangan selepas lama bekerja
  • Latihkan penggunaan tangga dan kurangkan pengunaan lif
  • Lakukan senaman di waktu rehat semasa menghadiri mesyuarat panjang
  • Libatkan rakan sekerja untuk sesi bersenam waktu rehat tengah hari

Semasa di rumah
  • Lakukan rengangan atau senaman ringan semasa menonton televisyen
  • Ikut serta anak-anak kalian ke taman permainan dan bersenam selepas waktu bekerja
  • Berkebun adalah sejenis aktiviti fizikal yang baik

Semasa membeli-belah
  • Letakkan kereta jauh sedikit dari tempat membeli belah kerana berkalan kaki ke tempat tersebut merupakan satu bentuk senaman yang baik untuk kalian

Bersenamlah secara tetap sekurang-kurangnya tiga kali seminggu untuk 20 - 30 minit setiap kali.



9 comments:

  1. Sy tiap2 pg bersenam tau? Regangan ats katil la tapi... Huahauahauhaua~

    ReplyDelete
  2. info yang bagus ni...saya selalu balik kerja main sepak raga...boleh le berpeluh-peluh...

    ReplyDelete
  3. Selama ini kalau ke Pasaraya... Mesti cari tempat Parking dekat pintu masuk... Kih..kih..kih...Malasssss

    ReplyDelete
  4. Wow! Tak terfikir pulak boleh bersenam macam tu. Bagus entry ni.

    http://www.boisanerd.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. ada senaman time tidur tak? hehehe. malas





    jemput singgah blog gua jugak :)

    ReplyDelete
  6. kena rajin2x diri balik bersenam niehh,.

    http://ellismelia.blogspot.com/2011/06/attack-block-movie-contest-by-deqlis.html

    ReplyDelete


Please leave your comments ladies and gentleman.Thank you so much for reading!